قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "کاریکاتور جنجالی شرق در وطن امروز" تا "رزو همه هتل های ایران تا 2016"

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود از قول "رئیس سازمان «سیا» خطاب به صهیونیست ها"؛ نوشت: "بازجویی از دانشمندان ایرانی غیرممکن است."

هرچند آمریکایی‌ها از عنوان «دانشمندان هسته‌ای» برای کسانی که به دنبال بازجویی از آنها هستند، استفاده می‌کنند که اصل ماجرا اینگونه نبوده و بلکه به دنبال بازجویی افرادی هستند که در فرایند استقلال و قدرت‌گیری جمهوری اسلامی ایران نقش داشته و در خط مقاومت قرار دارند.

علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی چندی پیش گفت: «من نفر اول در لیستی هستم که آمریکایی‌ها به دنبال مصاحبه با آنها هستند.»

تاکید دبیر شورای عالی امنیت ملی مبنی بر قرار گرفتن اسمش در لیست مذکور نشان می‌دهد که هدف آمریکایی‌ها صرفا بازجویی «دانشمندان هسته‌ای» نبوده بلکه افراد دیگری در لیست مورد درخواست آمریکایی‌ها برای بازجویی قرار دارند.

***

مهدی هاشمی به 10 سال حبس محکوم شد

دادگاه تجدید نظر مهدی هاشمی را به دلیل ارتشاء، اختلاس و جرائم امنیتی به 25سال زندان محکوم کرد که طبق قانون 10سال آن که مربوط به بالاترین جرم است اعمال می شود.

روزنامه "همشهری" نوشت: "مهدی هاشمی به 10 سال حبس محکوم شد"

روزنامه "سیاست روز" نیز با انتشار عکسی از "مهدی هاشمی" تیتر زد: "آقازادگی علاج واقعه نشد"

"کیهان" نیز به نقل از "سخنگوی قوه قضائیه" نوشت: "محکومیت مهدی هاشمی به 10سال زندان قطعی شد"

روزنامه "ابتکار" نیز با بیان اینکه "مهر تایید سخنگوی قوه قضائیه بر محکومیت «م.ه» به 10 سال زندان؛ در تیتر یک خود نوشت: "مهدی هاشمی از اتهام جاسوسی تبرئه شد."

روزنامه "شرق" نیز با بیان اینکه "دادگاه ترکیه همتای بابک زنجانی را محکوم کرد" در تیتر یک خود نوشت: "5سال زندان برای «ضراب»"

***

کاریکاتور جنجالی شرق در وطن امروز/ برو به زندان

در روز پنجشنبه روزنامه "شرق" ضمن انتشار کاریکاتوری از "مهدی هاشمی"، در تیتر یک خود خبر از تایید حکم وی داد.

بعد از آن "شهاب جعفر نژاد" کاریکاتوریست روزنامه شرق از دست کاری بدون اجازه کاریکاتور وی از مهدی هاشمی توسط دست اندرکاران این روزنامه انتقاد کرد.

جعفرنژاد نوشت: «اسم این کار واقعا چیه؟ دیگه این چه امضاییه زیر کار؟ که چی؟ که مثلا یه وقت به شخص ترسیم شده بر نخوره...خب شمایی که تصورت از کاریکاتور مسخره کردنه چرا کاریکاتور سفارش می دی؟ صورت کوچیک شده ،لب جمع شده، ابرو تغییر کرده..غبغب کوچیک شده .....نورش عوض شده.... آقا اصلا طرح من ضعیف،افتضاح، مجبوری مگه چاپش کنی؟»

امروز روزنامه "وطن امروز" در صفحه اول خود اقدام به چاپ کاریکاتور اصلی "مهدی هاشمی" کرد و در تیتر یک خود نوشت: "برو به زندان"

در ادامه صفحه اول روزنامه شرق در روز پنجشنبه و صفحه اول روزنامه "وطن امروز" در روز شنبه را مشاهده می کنید:

***

دولت مسائل روزمره را به مذاکرات گره نزند

چند روز پیش رئیس جمهور در سخنانی سرنوشت بسیاری از مسائل کشور را به تحریم ها گره زد و صراحتا گفت که تحریم‌ها باید برود تا مشکلاتی چون اشتغال جوانان تا منابع آب برطرف شود؛ البته به نظر بسیاری از کارشناسان، اقتصاد ایران معضلاتی خارج از محدوده تحریم ها دارد که بی دلیل پشت تحریم ها پنهان شده اند.

در روزنامه "جام جم" و از قول "لاریجانی" می خوانیم: "فقط 30درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم است"

تیتر یک روزنامه "همشهری" نیز به این شرح است: "10مشکل اقتصادی بی ارتباط با تحریم"

روزنامه "رسالت" نیز در تیتر یک خود نوشت: "آیت الله یزدی در نشست هیئت رئیسه مجلس خبرگان مطرح کرد: دولت مسائل روزمره را به مذاکرات گره نزند"

***

رزو همه هتل های ایران تا 2016

تولید نفت ایران در ماه‌های اخیر افزایش یافت و به دو میلیون و 845 هزار بشکه در روز رسید ایران در ماه مه، امارات را که پیش از این رقیب اصلی بود کنار زد و پس از عربستان و عراق مقام سوم را کسب کرد ایران تا سال 2010 میلادی و پیش از اعمال تحریم‌های نفتی پس از عربستان به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت در اوپک مطرح بود.

در همین راستا روزنامه "ایران" در تیتر یک خود نوشت: "ایران جایگاه سوم تولید نفت را پس‌گرفت.»

در تیتر یک روزنامه "آسیا" نیز می خوانیم: "تحریم ها که برداشته شود بازارهای سیصدچهارصد میلیونی منطقه می افتد به دست بازرگانان ایرانی"

این روزنامه همچنین می نویسد: "همه هتل های ایران تا 2016 رزو شده اند، «توافق» که بشود مسافران تازه وارد، کجا بروند!"

"دنیای اقتصاد" هم در تیتر یک خود از پیش بینی "بانک جهانی" نوشت: "جهش رشد ایران در پساتحریم"

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.