قدس آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد: با همکاری پلیس راهور ، 14 خیابان شهر اصفهان مجهز به پارکومترهای هوشمند می شوند.

اجرای طرح پارکومتر در 14 خیابان اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اعلام این خبر افزود:ایجاد پارکومترها و توسعه آن در سطح شهر اصفهان می تواند مدیریت عادلانه فضای پارک در حاشیه خیابان ها را محقق نموده و پارک دوبل خودروها را کمرنگ کند.

وی در خصوص پارک دوبل خودروها و اثرات آن در افزایش ترافیک خیابان ها ، اظهارداشت: چنانچه خیابانی سه خط برای عبور و مرور داشته باشد ، یک خط آن برای پارک خودروها و دو خط دیگر برای تردد خودروها اختصاص می یابد اما چنانچه خودروها دوبل پارک کنند ، عملا یک خط عبوری خیابان از چرخه تردد خارج می شود و با انحراف خودروهای پشت سر آن عبور و مرور خودروها با مشکل مواجه شده و ترافیک به وجود می آید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه عده ای از شهروندان پس از پارک دوبل برای جریمه نشدن توسط پلیس در خودرو خود می مانند ، تاکید کرد: ماندن رانندگان در خودرویی که دوبل پارک شده ، به هیچ عنوان دلیلی بر جریمه نشدن نیست و پلیس راهور خودروهایی که پارک دوبل باشند را ولو در صورت حضور راننده در خودرو ،جریمه می کند.

وی ادامه داد: بسیاری از رانندگان قصد دارند تا جلوی درب مکان مورد نظر خود با خودرو بروند ، در حالی که می توانند با کمی عقب و یا جلوتر پارک کردن و اندکی پیاده روی مشکل پارک خودرو را حل کنند.

صلواتی با اشاره به افزایش احداث پارکینگ ها در سطح شهر اصفهان ، تصریح کرد: تعداد پارکینگ های شهر در حال افزایش است اما قبل از ایجاد پارکینگ باید فرهنگ استفاده از پارکینگ ها را نیز در بین مردم ایجاد کرد.

 وی گفت: متاسفانه بعضا مشاهده می کنیم که پارکینگ های شهر از خودروها خالی است اما در خیابان ها ، خودروها به صورت دوبل پارک شده اند .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد : با اجرای طرح پارکومتر فضای پارک حاشیه خیابان ها به صورت عادلانه در اختیار شهروندان قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.