قدس آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز به همراه مسئولان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به شهرستان اسفراین سفر و از دو طرح بازدید کردند.

 وزیر جهاد کشاورزی از  مجتمع کشت و صنعت آستان قدس و بند خاکی میاندشت اسفراین بازدید کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی درخصوص مشخصات مجتمع کشت و صنعت آستان قدس واقع در شهرستان اسفراین گفت: این مجتمع چهار هزار و 500 هکتار گستره دارد که تمامی این سطح نیز یکپارچه است.

عبدالله یوسفی افزود: ساخت کارخانه تولید بذر غلات، گاوداری شیری 700 راسی و ساخت 40 هکتار باغ پسته از جمله طرح های این مجتمع است.

وی اظهار داشت: ایجاد استخرهای متعدد و پرورش ماهی قزل آلا، پرورش ماهی کفال برای اولین بار در کشور، طرح مطالعه پرورش ماهی های زینتی و طرح پرورش ماهیان خاویاری از دیگر طرح های در دست اقدام در
این مجتمع است.

وی گفت: این شرکت بزرگترین تولید کننده محصول گندم، جو، چغندر قند، دانه آجیلی، خربزه، پنبه، شیر و گوشت و بذر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص طرح عملیات ساختمانی بند خاکی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال میاندشت اسفراین نیز گفت: این طرح تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

یوسفی افزود: مشخصات این بند خاکی همگن است و 300 هکتار سطح زیر کشت انواع محصولات کشاورزی را پوشش می دهد و 120 بهره بردار از این فرصت می توانند استفاده کنند.

خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفری 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول تولید دارد.

نوزدهمین سفر استانی دولت یازدهم در قالب کاروان تدبیر و امید صبح امروز آغاز شده که در این سفر شماری از وزرا از جمله محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، رئیس جمهوری را همراهی می کند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.