مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از طریق ساماندهی نیروی انسانی، سال گذشته ۱۴۲ میلیارد تومان صرفه جویی در آموزش و پرورش خراسان رضوی محقق شد.

۱۴۲ میلیارد تومان صرفه‌جویی در آموزش و پرورش خراسان رضوی محقق شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار تسنیم، سید جواد حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نخستین همایش اقتصاد آموزش و پرورش با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های نظری که مبتنی بر ماده 21 سیاست اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب است بحث تمرکززدایی فضاهای آموزشی و پرورشی است که ساماندهی نیروی انسانی را می‌طلبد.

وی پیرامون اهمیت ترویج رفتار عقلایی - اقتصادی در آموزش و پرورش گفت: نهادینه سازی این رفتارها در دانش آموزان و خانواده‌ها یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش است چرا که رفتارهای غیراقتصادی و عدم صرفه جویی در مصرف سوخت و سایر ثروت های ملی در حال افزایش است و باید جلوی این رفتارهای مخرب گرفته شود.

حسینی در زمینه ارتقای کیفیت آموزشی بیان کرد: جامعه به این باور رسیده که نظام تعلیم و تربیت به ارتقای کیفی نیاز دارد و سیاست‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی می‌تواند راهگشا باشد که این ارتقا با در دست داشتن منابع اقتصادی غنی میسر است که آموزش و پرورش بهترین ظرفیت های اقتصادی را در دست دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم آموزش و پرورش از منابع دولتی 10.2 درصد است در حالی که برای ارتقای کیفی آموزش به 24 درصد از منابع دولتی نیاز داریم و این کمبود منابع را باید از طریق درآمدزایی آموزشی بدست آوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی پیرامون آزاد سازی ظرفیت‌های اقتصادی تصریح کرد: آزاد سازی ظرفیت‌های اقتصادی آموزش و پرورش یکی از ضروریات است و باید از فرصت‌های جمعیتی، ملکی، ساماندهی کتب درسی فضاهای تبلیغاتی در راستای دسترسی به اقتصاد مقاومتی بهره ببریم.

حسینی در ارتباط با صرفه جویی نیروی انسانی افزود: ساماندهی نیروی انسانی یکی از مصادیق صرفه جویی سازمانی است و با استفاده از این اصل در سال 93 توانستیم شاهد صرفه جویی هزار میلیاردی در کشور و 142 میلیارد تومانی در استان خراسان رضوی باشیم.

وی در زمینه نقل و انتقالات فرهنگیان خاطرنشان کرد: سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان باز است و این جابه جایی‌ها اگر با سنجش نیازهای هر منطقه بر اساس جنسیت، رشته تحصیلی و جغرافیا همراه باشد یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است و سبب ارتقای کیفیت آموزشی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی پیرامون اهمیت هنرستان‌ها در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر دانش آموزان مهارت محور تربیت شوند به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کنند و هنرستان‌ها در این زمینه باید فعال شده و زمینه‌های گسترش شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش فراهم شود.

حسینی در ارتباط با طرح هنرستان‌های جوار گفت: تاسیس هنرستان با هزینه‌های زیادی همراه است و به همین دلیل با همکاری کارخانه‌‎ها و شهرک‌های صنعتی فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان فراهم می‌شود.

وی در زمینه طرح برون سپاری دانش آموزان هنرستانی بیان کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای 10 هزار نفر از دانش آموزان در اختیار دیگر بخش‌های صنعتی قرار گرفته اند تا آموزش های لازم را با تامین هزینه از سوی آموزش و پرورش فرا بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.