قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: معاون زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: کمیته بهداشت و سلامت با هدفِ نگاهی ویژه به مسئله ها و چالش ها، مشکلات از دیدگاه نیاز زائران تشکیل و به دنبالِ ارائه راه حل هایی اجرایی می باشد که در راستای طرح های دیگر برای خدمت رسانی به زائرین، همچون طرحِ مبدا به مبدا، مورد استفاده قرار گیرد.

باید نگاهی ویژه به مسائل بهداشتی  زائرین رضوی داشت!/ بافت پیرامون حرم مطهر مطلوبِ زائرین نیست!

به گزارش قدس انلاین، ظهر امروز در نخستین نشست تخصصیِ کمیته بهداشت و سلامت در استانداری خراسان رضوی، مهندس واحدی، معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: بحث زیارت و معاونت هماهنگی زیارت که به مدت 50 روز از تحویل آن می گذرد، چند رویکرد اساسی را در دستور کار دارد تا براساس آن بتواند به زائرین داخلی و خارجی خدمت رسانی قابل قبولی را ارئه نماید.

وی در این راستا افزود: نخستین موضوع به نتیجه رساندنِ طرح توسعه کمی و کیفیِ زیارت است که در این 50 روز در حدودِ 50 درصد این طرح از سوی کارشناسان مربوطه و کارگروه های مد نظر، مورد بررسی قرار گرفته است که طی یک ماه آینده بر آن هستیم تا در شورای توسعه و برنامه ریزی به تصویب و سپس عملیاتی گردد.

مهندس واحدی خاطرنشان کرد: دومین موضوع که مکمل بحث نخست است، راه اندازیِ حدودِ 14 کمیته اجرایی می باشد تا در مباحث مرتبط با بحث زائرین و زیارت به صورت تفصیلی و با رویکرد، مسئله ها، چالش ها، نقاط قدرت و ضعف به راهکارهایی اجرایی دست یابیم. چنانکه در طرح توسعه کمی و کیفی زیارت این امور به صورت جزیی مورد بررسی قرار نمی گردد و این کمیته ها مسئول بررسی جزییات آن هستند.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه ستادِ خدمات سفر به عنوان بخشی در راستای خدمت رسانی به زائرین مشغول به کار است، اما فعالیت آن به صورت مقطعی بوده و از این رو با تشکیلِ کمیته بهداشت و سلامت زائرین، در پی آن هستیم تا به صورت دائمی و پیوسته به خدمت رسانی نسبت به زائرین پرداخته شود.

مهندس واحدی بیان داشت: کارگروه کمیته بهداشت و سلامتِ استان با استفاده از ظرفیت های قانونی، مالی و حمایتی از سوی استانداری به مسائل مورد نظر در حوزه زائرین خواهد پرداخت. بر این اساس با وجودِ 5 دانشگاه علوم پزشکی ِ مستقل در سطح استان که وظیفه رسیدگی به بهداشت و سلامتِ استان را برعهده دارند، بهره گیری از این کارگروه می تواند به مانند پنجره ای باشد که به صورت ویژه برای زائرین بارگاه رضوی باز می گردد. چنانکه برپایی 4 پایگاه اورژانس در سال 1393 در اطراف حرم مطهر رضوی، اقدامی در این راستا بود.

وی درباره ی هدف تشکیل این کمیته تشریح کرد: کمیته بهداشت و سلامت با هدفِ نگاهی ویژه به مسئله ها و چالش ها، مشکلات از دیدگاه نیاز زائران تشکیل و به دنبالِ ارائه راه حل هایی اجرایی می باشد که در راستای طرح های دیگر برای خدمت رسانی به زائرین، همچون طرحِ مبدا به مبدا، مورد استفاده قرار گیرد.

مهندس واحدی همچنین عنوان کرد: این کمیته همچنین بر آن است تا وضعیت خدمات بهداشتی پیرامون حریم رضوی از جمله مراکز بهداشتی و داروخانه ها را مورد بررسی و وضعیت فعلی و وضعیت مطلوب را مشخص نماید. چرا که به هیچ وجه بافت پیرامون حرم مطهر مطلوبِ زائرین نمی باشد و باید برای آن برنامه ریزی های شایسته ای صورت پذیرد.

معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی در پایان این جلسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان محیط زیست، دامپزشکی، سازمان انتقال خون، نیروی انتظامی، اماکن، دفتر امور فرهنگی و رفاهی استانداری، دادگستری، سازمان میراث فرهنگی، دبیر انجمن خیرین سلامت، مشاور طرح زیارت و رئیس شورای اصناف را از اعضای کمیته بهداشت و سلامت زائر اعلام کرده و بیان داشت: این کارگروه به صورت ثابت و هر 15 روز تشکیل می گردد و در آن سعی و تلاش جدی تمامی سازمان های فعال بر آن است تا با نگاهی ویژه به بحث زیارت و زائرین پرداخته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.