قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۷۵ رشته صنایع‌دستی استان فعالیت می‌کنند که این آمار نشان از ظرفیت بالای استان در این حوزه است.

فعالیت ۷۵۰۰ هنرمند در ۷۵ رشته صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  فرزین حق‌پرست در مراسم تقدیر از فعالان صنایع‌دستی افزود: هفته صنایع‌دستی فرصت مناسبی است تا ظرفیت‌ها، نقاط قوت و ضعف استان در زمینه‌های مختلف صنایع‌دستی بررسی و ازریابی شود.

وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور همچنین فرمایش مقام معظم رهبری درباره اهمیت اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور و قرار گرفتن در شرایط اقتصاد مقاومتی، یکی از راه‌های پویایی اقتصاد توجه به صنایع‌دستی به ویژه در حوزه تبلیغات و فروش آنهاست.

حق‌پرست ادامه داد: بر همین اساس رویکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز تلاش در زمینه شناساندن هرچه بیشتر و بهتر صنایع‌دستی و کمک به هنرمندان در به دست آوردن بازار مناسب و فرهنگ‌سازی مخاطبان در حوزه استفاده از صنایع‌دستی است.

وی اظهار کرد: تشکیل فراکسیون صنایع‌دستی در مجلس شورای اسلامی اقدامی مناسب در زمینه رفع موانع مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی است و اداره کل میراث فرهنگی با همکاری فراکسیون صنایع‌دستی مجلس در تلاش است با تصویب قوانین حمایتی به هنرمندان و معیشت آنها نیز کمک کند.

حق‌پرست با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در طول سال گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی می‌تواند جایگاه صنایع‌دستی را در زندگی مردم ارتقاء دهد و در سبد خرید مردم جایی داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود از هنرمندان صنایع‌دستی خواست تا با اولویت قرار دادن نوآوری و خلاقیت در ارائه محصولات خود، در تجاری شدن هنرهای استانی موثر باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.