رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان نظارت‌های پلیس تشدید شده و با رانندگان به شدت برخورد می‌شود.

نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود
خبرگزاری فارس: صدور یک میلیون و 33 هزار برگ تخلف جریمه در خراسان رضوی
 

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمیدرضا گرایلی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های پلیس در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار داشت: برخی افراد به دوربین‌های کنترل سرعت توجه نمی‌کنند و این عاملی می‌شود تا در زمان اعلام خلافی تعجب کنند و غافلگیر شوند.

وی افزود: رویکرد ما استفاده از تکنولوژی به جای حضور نیروی انسانی است زیرا این امر باعث دقت بیشتر و صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود که به طور متوسط هر روز بین 7 تا 8 هزار تخلف ثبت می‌شود که شامل سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، ورود غیر مجاز به طرح زوج و فرد و ورود به خط ویژه می‌شود.

گرایلی با بیان اینکه 70 دوربین ثبت تخلف و بیش از 170 دوربین نظارتی در شهر مشهد وجود دارد، تصریح کرد: برخی از دوربین‌ها ثبت تخلف نمی‌کنند اما مأموران پلیس توسط دوربین‌های نظارتی بر تقاطع‌ها یا نقاط دیگر نظارت دارند و اعمال قانون می‌کنند.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 4 هزار مورد ثبت تخلف شیشه دودی و رفع اثر انجام شده، عنوان کرد: برای جریمه‌ها سقف ایجاد شده که این اشتباه بزرگی بوده زیرا ما به فکر ریشه کن شدن تخلفات و رعایت قانون هستیم.

وی خاطرنشان کرد: جرائم به حساب دولت واریز می‌شود و برابر قانون 60 درصد از این مبالغ مربوطه به شهرداری یا راه ترابری برای سازندگی و رفع نقاط حادثه‌خیز، 15 درصد به راهنمایی و رانندگی برای تجهیز لوازم ترافیکی، 5 درصد برای برنامه‌های فرهنگی و اصلاح رفتار ترافیکی و 20 درصد از این مبلغ هم به صندوق تأمین اجتماعی و تأمین خسارت‌های مالی دادگستری اختصاص دارد.

گرایلی گفت: در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و 33 هزار و 134 برگ تخلف جریمه صادر شده که 7 هزار و 456 برگ مربوط به اعمال قانون برای شیشه‌های دودی غیر مجاز است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال از تردد 462 خودروی دودزا جلوگیری شده گفت: خراسان رضوی در کاهش آمار کشته‌شدگان و تصادفات درون شهری رتبه دوم و در آمار کاهش کشته‌شدگان و تصادفات برون شهری مقام نخست را کسب کرده است.

وی اظهار کرد: در ماه نخست سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش جزئی در آمار تصادفات داشتیم که این موضوع به دلایل مختلف مانند بارندگی‌های متعدد بوده اما در اردیبهشت و خرداد ماه امسال نسبت به سال گذشته آمار تصادفات خوشبختانه کاهش یافته است.

گرایلی عنوان کرد: در فروردین ماه 93، 26 کشته و در فروردین سال 94، 32 نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند اما در افزایش این آمار سازمان‌های دیگر هم مانند شهرداری، راه و ترابری وظایف خود را انجام نداد که باید برای کاهش آمار حوادث با پلیس همکاری شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان نظارت‌های پلیس راهور تشدید شده و با هرگونه آلودگی صوتی، بدحجابی و استعمال دخانیات در این ماه مبارک به شدت برخورد شده و انجام این تخلفات سبب توقیف اتومبیل تا عیدسعید فطر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.