بجنورد-خبرنگار قدس:  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از برپایی بازارچه رمضان و نمایشگاه دستاوردهای مددجویان این نهاد در بجنورد همزمان با ماه مبارک رمضان امسال خبر داد. ...

 راه اندازی بازارچه رمضان ونمایشگاه دستاوردهای مددجویان در بجنورد

 
حسين پور در نشست خبري، با اشاره به برنامه های اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این نهاد همزمان با ماه رمضان امسال در راستاي كمك و توانمندسازي مددجويان تحت پوشش خود برنامه هاي متنوعي در دستور كار قرار داده است.
وي افزود: توزيع سبد غذايي، اطعام نيازمندان، اجراي طرح فلاح، طرح مفتاح الجنه، طرح هميان مولا و ... از جمله برنامه هاي كميته امداد استان براي ايام ماه مبارك رمضان است.
حسين پور همچنين با اشاره به برپايي بازارچه رمضان به منظور توانمندسازي مددجويان گفت: در اين بازارچه دستاوردهاي مددجويان كميته امداد در معرض ديد و خرید عموم قرار مي گيرد تا از این طریق نیز به فروش محصولات تولیدی مددجویان و توانمندسازي آنها کمک شده باشد.
وي افزود: بازارچه رمضان با ۳۵ غرفه در محل شهربازي شهر بجنورد برپا شده است و برخلاف سال گذشته این بازارچه تنها در مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.
حسين پور هدف از برپايي بازارچه رمضان را حمايت از فروش محصولات تولیدی مددجويان، ارائه علمكرد كميته امداد، افزايش اعتماد مردمي، آشنايي شهروندان با خدمات كميته امداد و ... عنوان كرد.
ثبت نام35 هزار حامی

 وي اظهار داشت: توانمندسازي مددجويان نياز به برنامه دراز مدت دارد كه خيرين و نيكوكاران با همراهي كميته امداد مي توانند اين امر را تسريع و تسهيل کنند.
حسين پور همچنين ماه مبارك رمضان را بهترين فرصت به منظور جذب حامي براي ايتام و خانواده هاي نيازمند دانست و گفت: تاكنون ۳۵ هزار حامي براي حمايت از خانواده های نيازمند تحت حمايت اين نهاد ثبت نام كردند.
وي با بيان اينكه سال گذشته يك ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان براي اطعام ايتام و نيازمندان در ايام ماه مبارك رمضان جمع آوري شد، اضافه كرد: همچنین سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر مردم و نیازمندان استان نیز از اطعام كميته امداد بهره مند شدند.
مديركل كميته امداد خراسان شمالي در ادامه با ارائه بخشي از عملكرد هاي اين نهاد در حوزه هاي مختلف افزود: كميته امداد در ۳۵ سرفصل كاري به مددجويان و نيازمندان تحت حمايت خود خدمات ارائه مي دهد.
وي با اشاره به اينكه اشتغال مهم ترين خدمت اين نهاد براي توانمندسازي مددجويان است، گفت: تاكنون بيش از ۲۱ هزار طرح اشتغال از سوي اين نهاد براي مددجويان اجرا شده است.
به گفته اين مقام مسؤول سال گذشته نيز دو هزار و ۵۶۶ طرح اشتغال براي مددجويان كميته امداد خراسان شمالی اجرا شد.
وي ساخت ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسكوني مددجويي، اعطاي ۱۵ هزار فقره جهيزيه، ارائه خدمات تحصيلي، فرهنگي و آموزشي به هفت هزار دانش آموز و هزار و ۷۰۰ دانشجو و طلبه و ... را از جمله خدمات اين نهاد عنوان كرد.
۴۵۰ زوج درنوبت دریافت جهیزیه هستند
به گفته حسين پور در حال حاضر نيز هزار و ۴۵۰ مددجو به دليل كمبود اعتبار پشت نوبت دريافت جهیزيه قرار دارند که در این زمینه نیازمند حمایت ویژه خیران هستیم.
وي در حوزه كمك هاي مردمي به اين نهاد نيز اظهار داشت: سال گذشته حدود ۴۰ ميليارد تومان كمك مردمي از سوی کمیته امداد استان جمع آوري شد و خراسان شمالی در حوزه مشاركت هاي مردمي رتبه نخست كشوري را كسب كرد.

مديركل كميته امداد خراسان شمالي در پايان با اشاره به سفر هيأت دولت به خراسان شمالي که در هفته گذشته صورت گرفت، افزود: كمك به تامين جهيزيه، مسكن مددجویان، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، پرداخت اقساط معوقه مددجويان و ... از طرح هاي پيشنهادي اين نهاد در سفر كاروان تدبير و اميد به استان بود كه مصوبه ای در موافقت این طرح ها به تصویب نرسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.