یک عضو هیات رییسه با اشاره به تصویب یک فوریت طرح مربوط به بانکداری بدون ربا در جلسه علنی هفته آینده مجلس گفت که در این طرح خلاها و نقاط ضعف قانون موجود برطرف شده تا بانکداری بدون ربا شکل عملیاتی‌تری به خود بگیرد.

طرح بانکداری بدون ربا نقاط ضعف قانون موجود را برطرف کرده است

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو باایسنا،اظهار کرد: ما در حال حاضر قانون بانکداری اسلامی بدون ربا را داریم اما در عمل و اجرا بانک‌ها این قانون را درست اجرا نمی‌کنند و برای اینکه خلاها و اشکالات قانون قبلی رفع شود نیاز به بازنگری در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از سوی کارشناسان حوزه اقتصاد و بانکداری تهیه شده افزود: بعد از اینکه یک فوریت این طرح به تصویب رسید طرح به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد تا پس از بررسی گزارش کمیسیون در این باره تهیه و به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

فرهنگی که از امضاکنندگان این طرح است یادآور شد: در طرح نمایندگان شورای فقهی پیش‌بینی شده که البته این شورا در حال حاضر وجود دارد اما کارکرد مطلوبی ندارد، ضمن اینکه این شورا در قانون پیش‌بینی نشده بود بلکه نظام بانکی آن را پیش‌بینی کرده بود و ما در این طرح جایگاه قانونی به شورای فقهی دادیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان گفت که نمایندگان در طرح خود تغییراتی در قانون موجود اعمال کردند تا خلاها و نقاط ضعف آن برطرف شود و قانون بانکداری بدون ربا به شکل عملیاتی‌تری آماده اجرا شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.