مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در جمع مدیران کشتارگاه های طیور استان و مسئولین انجمن صنفی کشتارگاه های طیور شرق کشور اظهار داشت: سلامت مردم را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد.

سلامت مردم را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجید روحانی نژاد با اعلام این مطلب گفت: صنوف و به ویژه اصناف حوزه سلامت، بایستی متعهد باشند و از سیاست های تشویقی برای حضور فعال تر اعضای خود در جهت تولیدات با کیفیت تر استفاده کنند. وی خواهان آن شد تا با مشارکت بخش دولتی موانع تولید و صادرات به کشورهای دیگر از سر راه برداشته شود.

دکتر روحانی نژاد افزود: بایستی محصولات تولید شده توسط کشتارگاه های طیور درجه بندی شوند تا مصرف کنندگان قدرت انتخاب داشته باشند و از طرفی قدرت رقابت در بازارهای تولید و عرضه ایجاد شود.

وی اعلام موارد بیماری در سامانه های اطلاعاتی دامپزشکی و مجامع جهانی نظیر؛ سازمان جهانی بهداشت دام(OIE) را از جمله مصادیق صداقت سازمان دامپزشکی کشور و ادارات کل دامپزشکی استان ها دانست.

مدیر کل دامپزشکی استان اظهار داشت: بایستی واحدهایی که هزینه بیشتری برای ارائه تولیدات با کیفیت می پردازند سود بیشتری ببرند.

وی خطاب به انجمن صنفی کشتارگاه های طیور شرق کشور گفت: تلاش کنید تا ارتباطی منطقی و علمی را با مجامع همطراز خود داشته باشیدو از راهکارهای بازاریابی علمی برای فروش و صادرات محصولات خود بهره گیری نمائید.

معاون سلامت دامپزشکی استان نیز در این جلسه بر ارتقای تولیدات کشتارگاه های طیور تاکید کرد و خواستار دریافت کدIRبرای تسهیل در صادرات محصولات واحدهای زیرمجموعه آنها شد.

دکتر محمد رشتی باف خواستار آن شد تا مقررات GMP و HACCP در تمامی کشتارگاه های طیور استان پیاده سازی و محصولات سالم تر به مصرف کنندگان ارائه شود.

دراین جلسه، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان نیز همراهی و همکاری بیشتر مسئول بهداشتی دامپزشکی با مدیران کشتارگاه ها را خواستار شد و تولید و عرضه مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش را از افتخارات استان در ارائه محصولات سالم تر و با کیفیت و به صورت مستمر و بدون وقفه برای مصرف کنندگان دانست. دکتر جعفر عطارباشی اعلام داشت: کشتارگاه هایی که برای دریافت کد صادراتی IR اقدام می کنند و خواهان پیاده سازی سامانه های بهداشتی نظیر HACCP هستند بایستی مرغ را از واحدها و مرغداری های خاص خریداری کنند و در این رابطه حساسیت زیادی داشته باشند.

وی اعلام داشت: اعتقاد دامپزشکی، سلامت غذا از مزرعه تا سفره است و گفت: برابر قانون و در جهت حفظ سلامت مردم، با کشتارگاه هایی که مرغ بدون مجوز دامپزشکی را کشتار کنند مطابق ماده 688 قانون مجازات اسلامی این اقدام آنها تهدید علیه بهداشت عمومی و نیز تهید علیه صنعت طیور استان تلقی شده و ضمن توقیف محموله فاقد مجوز، موارد تشکیل پرونده و به دستگاه قضایی هدایت و به صورت جدی پیگیری می گردد.

در این جلسه، مسئولین کشتارگاه های طیور استان ضمن بیان مطالبی خواستار تسهیل شرایط صادرات، تغییر ساعات کشتار طیور از شب به روز و ... شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.