دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج از بازید ۵ میلیون زائر از مناطق عملیاتی جنوب،غرب و شمالغرب کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: اعزام کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب بعد از ماه مبارک رمضان از سر گرفته می شود.

 بازدید ۵ میلیون زائر از مناطق عملیاتی جنوب،غرب و شمالغرب کشور در یک سال

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا از اعلام روز شنبه سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج ،سردار سرتیپ دوم پاسدار یعقوب سلیمانی با اشاره به اینکه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور هرساله با استقبال بیشتری برگزار می شود، گفت: سال گذشته 700 هزار نفر زائر در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور حضور داشته و از یادمان های هشت سال دفاع مقدس بازدید کردند که پیش بینی می شود امسال این عدد بالاتر رود.

وی ادامه داد: جایگاهی که راهیان نور دارد بسترها و زمینه هایی به وجود می آورد که زائران آمده و وقتی در فضا قرار می گیرند و برایشان تشریح می شود که چه خبر است، تحت تاثیر قرار می گیرند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تصریح کرد: امسال هم برنامه ریزی شده که اهتمام جدی تری نسبت به زیر ساخت ها، توجه و اهتمام مضاعف تری در خصوص زیارتگاه ها و یادمان هایی که آنجا هست، صورت بگیرد.

سردار سلیمانی افزود: با توجه به نقشی که عملیات ها در دوران دفاع مقدس در کردستان و در غرب داشته اند و با توجه به پیچیدگی این عملیات ها، تاثیرگذاری و حساسیتی که وجود داشت، روایتگری آنجا نیز حساسیت خود را دارد. عملیات ها و قلل سر به فلک کشیده کردستان تعریف خواست خودش را در جنگ داشت و ازسختی های خاصی برخوردار بود. از این رو روایتگری آنجا اگر درست صورت بگیرد، تاثیر خوبی بخصوص بر روی قشر جوان و نوجوان دارد.

وی تاکید کرد: چهار یا پنج سالی هست که جلسات قرارگاه راهیان نور مرکزی خاص مسائل راهیان غرب و با این دستورالعمل تشکیل می شود. آموزش راوی و روایتگری صورت می گیرد. سیستم شبکه خادمین فعال می شوند. هم ظرفیت بومی ،هم پیشمرگان مسلمان کُرد و هم از راویان مجرب دفاع مقدسی در مناطق غرب و شمالغرب به کار گرفته می شوند.این ها ویژگی هایی هست که در سال های گذشته نبود.

سردار سلیمانی گفت: طبق جدولی که توسط سپاه های استانی تنظیم شده است، برنامه های راهیان نور از اردیبهشت آغاز شده و فروردین سال بعدش ادامه داد.

وی توضیح داد: اعزام کاروان های راهیان نور در تابستان به سرزمین های غرب و شمالغرب کشور با هدف آشنایی آنها با ذره ای از سختی های دفاع مقدس صورت می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.