بجنورد- خبرنگار قدس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: ساکنان 193 روستای این استان با کمبود آب آشامیدنی روبه رو هستند.

کمبود آب آشامیدنی در  ۱۹۳ روستای خراسان شمالی

حمید روشن‌روان اظهار داشت: هم اکنون 32 هزار و 758 خانوار روستایی شامل 120 هزار و 608 نفر از روستاییان استان شامل ساکنان 50 روستا در شیروان، 32 روستا در راز و جرگلان، 25 روستا در فاروج، 24 روستا در مانه و سملقان و 14 روستا در اسفراین نیازمند برنامه‌ریزی برای تأمین آب هستند و در بجنورد و جاجرم نیز هر کدام 22 روستا با مشکل آب آشامیدنی روبه رو هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی، سرانه مصرف هر روستایی در خراسان شمالی را 150 لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: در مجموع در هر شبانه‌روز 18 میلیون و 91 هزار لیتر مصرف می‌شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون دبی آب موجود در این شرکت 201 لیتر بر ثانیه است و این در حالی است که دبی مورد نیاز برای آب آشامیدنی روستاییان بر اساس سرانه، 395 لیتر بر ثانیه است.

روشن‌روان اظهار داشت: برای تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز روستاییان استان، با کمبود آب به میزان 197 لیتر بر ثانیه روبه رو هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: برای تأمین آب مورد نیاز روستاییان استان حفر 56 حلقه چاه در بلند مدت در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.