قدس آنلاین – سبزوار :  سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جوین گفت: برای تکمیل شش طرح هادی نیمه تمام این شهرستان ۲۶ میلیارد ریال مورد نیاز است.

شاخص های جوین از نظر اجرا و تهیه طرحهای هادی از میانگین استانی آن بالاتر است

غلامعلی رستم نیا در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار افزود: طرحهای هادی در حال اجرای شش روستای این شهرستان به طور میانگین حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به مشکل کمبود اعتبار برای اجرا و تکمیل طرحهای هادی اظهار داشت: 15 میلیارد و 100 میلیون ریال طی سال گذشته برای اجرای طرح های هادی جوین در نظر گرفته شد که 11 میلیارد و 870 میلیون ریال آن تخصیص یافت.

رستم نیا با اشاره به 47 روستای دارای بیش از 20 خانوار جمعیت در این شهرستان ادامه داد : مطالعات طرحهای هادی در 45 روستای جوین به اتمام رسیده و در دو روستا باقیمانده است که تا پایان امسال به انجام می رسد.

وی اضافه کرد : تاکنون عملیات اجرایی 14 طرح هادی در روستاهای شهرستان جوین به پایان رسیده است.

وی شاخص اجرای طرحهای هادی در جوین را 6/42درصد و شاخص تهیه طرحهای هادی این شهرستان را نیز 7/95 درصد عنوان کرد و یاد آور شد : شاخص های شهرستان جوین از نظر اجرا و تهیه طرحهای هادی از میانگین استانی آن بالاتر است.

رستم نیا میانگین استانی اجرای طرحهای هادی را 3/31 درصد و تهیه طرحهای هادی را 2/91درصد ذکر کرد و هدایت وضعیت فیزیکی روستاها، ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی و نیز ایجاد تسهیلات در زمینه بهبود مسکن روستایی را از جمله مزایای اجرای طرحهای هادی روستایی عنوان کرد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جوین همچنین خواستار همکاری و مشارکت بیشتر مردم برای بازگشایی معابر روستاها شد. /  انتهای پیام 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.