فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از آمادگی کامل این نیرو برای کمک به خاموش کردن آتش در عرصه های جنگلی بویژه جنگل های شمال کشور خبر داد.

نیروی دریایی آماده کمک به مهار آتش در جنگل ها است

به گزارش قدس آنلاین، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نوشهر گفت: طبق تفاهم نامه ای که به تازگی میان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و نیز سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسیده، نیروی دریایی ارتش با تمام توان آماده ارایه خدمت و کمک رسانی در این بخش است.

وی پیشگیری از وقوع آتش سوزی و صیانت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و افزود: البته نیروی دریایی قبل از امضای این تفاهمنامه نیز در هنگام وقوع هرگونه آتش سوزی در جنگل های شمال کشور کمک های لازم را ارایه می کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: با این وجود اکنون تمامی مناطق نیروی دریایی ارتش از جمله دانشگاه امام خمینی (ره) نوشهر، منطقه چهارم نیروی دریایی رشت، بندرانزلی و منجیل از آمادگی 100 درصدی برای ارایه خدمات در این زمینه برخوردارند.

سیاری همچنین از استقرار پایگاه ساحلی نیروی دریایی در سال جاری با هدف برقراری امنیت کامل مرزهای آبی دریای خزر در شرق مازندران خبر داد و اظهار داشت: محل استقرار این پایگاه مشخص شده است و مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

وی افزود: برای بهره مندی کامل از منابع و منافع دریایی در کشور به ویژه استان های ساحلی شمالی مهمترین مساله ای که برای مردم این خطه از اهمیت بسزایی دارد، مقوله امنیت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: باید به گونه ای در این حوزه برنامه ریزی و اقدام شود تا مرزهای آبی در جمهوری اسلامی کاملا حفظ و منابع و منافع دریایی کشورمان به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.

وی برخورداری از نیروی انسانی مومن و متعهد و ساخت تجهیزات دریایی را از دیگر عوامل تاثیر گذار بر امنیت معرفی کرد و افزود: اکنون با برخورداری از ظرفیت هایی در زمینه ساخت ناوشکن، ناوچه بزرگ، ناوشکن موشک انداز در جهان شرایط خیلی خوبی داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    درود بر ارتش
  • بردیا IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    درود خدا بر دلیر مردان ارتش جمهوری اسلامی به خصوص قو های سفید نیروی دلیر دریایی ارتش بدنه مستحکم جامعه مقتدر ماست پیوند دریا و جنگل و ارتش،زیباترین جلوه فراست ماست
  • گودرزی IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    0 0
    باید این کار را انجام داده باشد حالا اعلام آمادکی می کنه نیازبه تشریفات اداری نداره داره سرمایه ملی از بین میره واقعا" جای تاسفه