معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بر لزوم عرضه محصولات غذایی سالم به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های استان تاکید کرد.

معاون استاندار خراسان رضوی عرضه محصولات غذایی سالم را از اولویتهای استان دانست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار ایرنا، سید محسن صادقی در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان با اشاره به موقعیت ویژه شهرمقدس مشهد و حضور سالانه 29 میلیون زائر داخلی و خارجی گفت: این مهم نیازمند همکاری تمام دستگاههای اجرایی برای انجام هرچه مناسب تر سرشماری سلامت در مشهد است.

وی ارتقای کیفیت سلامت غذایی جامعه را ضروری دانست و افزود: در این راستا بهره گیری از ظرفیت رسانه های جمعی و نظارت بر کار مراکز عرضه سموم توسط نیروی انتظامی با همکاری جهاد کشاورزی با هدف کاهش استفاده از مواد آلاینده در چرخه تولید مواد غذایی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: نظارت بر عرضه محصولات کشاورزی سالم در مراکز فروش و بازارهای روز در این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

صادقی دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان را موظف به نظارت بر برگزاری مستمر جلسات کارگروه و کمیته های ذیل آن کرد و گفت: پس از ماه مبارک رمضان جلسه مشترک با ریاست کارگروه های سلامت استان های منطقه پنج کشور با هدف احصای ظرفیت های موجود برگزار می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح سلامت روان در قوچان به صورت آزمایشی بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی عمومی به منظور همکاری مردم در این زمینه تاکید کرد.

وی ادامه داد: نتایج برآمده از این طرح در سیاستهای سلامت استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صادقی با بیان اینکه در سیاستهای سلامت جهت گیری کلی به سوی کاهش مخاطرات و دستیابی به استانداردهای بهداشتی منطقه ای و جهانی است خاطرنشان کرد: کمیته های ذیل کارگروه باید با بررسی کارشناسانه، جایگاه استان را مشخص و هدف گذاری سالانه برای ارتقای وضع موجود را انجام دهند.

وی ضمن قدردانی از تلاشهای دستگاههای عضو کارگروه مزبور از کسب استاندارد جهانی برخی محصولات کشاورزی استان در تولید ارگانیک خبر داد.

همکاری سازمان جهادکشاورزی با فرمانداری مشهد درزمینه رسیدگی به مشکلات کشف رود، نظارت جهاد کشاورزی بر عدم استفاده از کودها و سموم غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان و همکاری دستگاههای اجرایی در تکمیل سرشماری سلامت در مشهد از دیگر تاکیدات معاون استاندار در این جلسه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.