قدس آنلاین - رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: :برای تمام زیر بخش‌های کشاورزی استان برنامه مدونی داریم ولی اولویت اصلی فعالیت‌مان افزایش راندمان آبیاری و نگاه ویژه به موضوع بازرگانی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: اولویت اصلی فعالیت‌مان نگاه ویژه به بازرگانی است/  تصویب طرح جامع زعفران و تخصیص بودجه چه شد؟

به گزارش قدس آنلاین مجتبی مزروعی این سخنان را در هفتاد و سومین جلسه علنی رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس عنوان کرد و افزود: برای تامین غذای سالم جامعه آماده همکاری و تعامل با تمام دستگاههای استان هستیم چرا که سلامت جامعه در گرو غذای سالم است و جامعه پیشرفت نخواهد کرد مگر اینکه سلامت باشد.

او اظهار داشت: تمام تلاش جهادکشاورزی در یک سال گذشته تعامل و همکاری با کلیه دستگاهای استان برای رسیدن به جامعه سالم و در خور شأن زائرین و مجاورین ولی نعمت‌مان علی بن موسی الرضا (ع) بوده است.

وی افزود: با حفظ کرامت نیروی انسانی و استفاده از تمام ظرفیت‌های نیروهای توانمند سازمان در جهت توسعه کشاورزی استان گام برمیداریم.

وی ادامه داد: می توانیم با استفاده از پتانسیل بالای تجار و بازرگانان موفق و صاحب نام‌های تجاری معتبر در بحث بازرگانی محصولات کشاورزی همچون زعفران، پسته، کشمش موفقیت‌های بالایی داشته باشیم که در نهایت سود آن عاید بخش کشاورزی خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه منحصر به فرد زعفران در استان گفت: امیدوارم با تصویب طرح جامع زعفران و تخصیص بودجه ثابت و مشخص برند استانی این محصول را در بازارهای جهانی داشته باشیم.

مهندس مزروعی به الحاق مدیریت تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی در ماه‌های اخیر به جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: سازمان در تنظیم بازار میوه شب عید با همکاری میادین توزیع میوه و تره بار عملکرد موفقی داشت بطوری که از افزایش قیمت میوه جلوگیری و مردم به مصرف میوه‌های تولید داخل ترغیب شدند.

مزروعی خاطر نشان ساخت: در این راستا با شروع ماه مبارک رمضان «طرح ضیافت» در قالب توزیع گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج و شکر در بازارهای مشخص شده در سطح شهر به قیمت مصوب ارائه می‌گردد.

سیر صعودی نگران کننده مهاجرت روستاییان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به موضوع مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کرد و گفت: روند روز افزون مهاجرت روستاییان به شهر در خراسان رضوی بخصوص کلانشهر مشهد موضوعی نگران کننده است که می‌تواند آسیب‌های زیادی برای بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی اجنماعی و حتی سیاسی و امنیتی در پی‌داشته باشد.

وی افزود: مهاجرت مردم روستاها در استان بر اساس آخرین برآوردها همچنان روند صعودی داشته و از آنجایی که روستاییان سهم بسیار زیادی در تولیدات کشاورزی و خودکفایی کشور دارند و در شرایطی که کشور در تحریم بسر می‌برد و باید به تولیدات داخلی اتکا کند مهاجرت روستاییان تاثیر بسزایی در از بین بردن خودکفایی و در نتیجه بر هم زدن امنیت کشور خواهد داشت.

در ادامه این نشست اعضای شورای اسلامی مشهد به بیان دیدگاه‌ها و زمینه‌های قابل همکاری با جهادکشاورزی پرداختند و رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در پاسخ به آنان قول مجدانه برای افزایش همکاری با شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداری داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.