عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه در سفر به بغداد، پیام دعوت دکتر حسن روحانی را تسلیم رییس جمهوری عراق کرد.

 آخوندی پیام دکتر روحانی را تسلیم رییس جمهور عراق کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، رییس جمهوری کشورمان از فواد معصوم برای شرکت در سومین اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز (جی یی سی اف) در تهران دعوت کرده است. این اجلاس قرار است دوم آذر ماه امسال در تهران برگزار شود.

12 عضو اصلی مجمع کشورهای صادر کننده گاز شامل الجزایر، بولیوی، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد توباگو، ونزوئلا، امارات و مصر و 6 عضو ناظر شامل هلند، قزاقستان، نروژ، عراق، عمان و پرو تاکنون در سطح سران دو نشست و در سطح وزیران 16 نشست برگزار کرده اند.

دومین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز 10 تیر ماه 1392 در مسکو برگزار شده بود.

عباس آخوندی صبح امروز چهارشنبه هنگام ورود به بغداد، به خبرنگار ایرنا گفت که هدفش از این سفر تسلیم پیام دکتر روحانی به رییس جمهور عراق بوده و در ضمن با همتایان عراقی خود (وزیران حمل و نقل و مسکن و ساختمان) گفت وگو خواهد کرد.

وی از جمله موضوعات مورد بحث در این سفر را پروژه خط آهن 35 کیلومتری شلمچه به بصره که در حال اجراست و نیز مشارکت ایران در پروژه های ساختمانی در عراق عنوان کرد.

خط آهن شلمچه به بصره که دو کشور در خصوص زمانبندی آن برای یک دوره 19 ماهه به توافق رسیده اند، قرار است تا قبل از اربعین سال 95 به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.