قدس آنلاین – رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی گفت: سال گذشته حدود ۲ هزار پرونده از طرف محاکم قضایی به این کانون ارجاع شد.

حدود۲ هزار پرونده سال ۹۳ به کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی ارجاع شد

مهندس محسن بهزادی فر در این خصوص اولویت پرونده ها را به وثیقه های زندانیان داد و یاد آور شد که روزانه حدود 5 پرونده و اغلب از طرف محاکم قضایی به کانون ارجاع می گردد.

وی اظهار داشت :آمار ارجاعی پرونده نسبت به سال قبل از آن تفاوتی نداشته.

نماینده شورای عالی کارشناسان دادگستری کشور از طرف سه استان خراسان, علاوه بر این افزود: ضمن این که این کانون به پرونده های ارجاعی از محاکم قضایی رسیدگی می کند , بررسی تخلفات وکلای کانون هم توسط دادگاه انتظامی همین کانون و قاضیِ معرفی شده از سوی قوه قضائیه  مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد:با توجه به ورودی های بسیار پرونده های قضایی به قوه قضائیه بهترین راه برای به حد اقل رساندن این پرونده ها این است که قبل از انجام هر حرکت اقتصادی و یا حتی غیر از آن شهروندان برای بالا بردن امنیت فعالیت مورد نظر با کارشناس مربوط به آن در ارتباط باشند.

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی این کانون را ذخیره ای ارزشمند برای استفاده سازمانها, ادارات, اشخاص حقیقی و حقوقی عنوان کرد که به عنوان یکی از قوی ترین کانون های کارشناسی دادگستری در کشور افرادی در آن عضویت دارند که بعضا از رجال سیاسی,اجتماعی و رده های مسوولیتی بالای استان و کشور هستند.

بهزادی فر تعداد وکلای مشغول به کار در کانون مذکور را هزارو 500 کارشناس با صلاحیت فعالیت در 56 رشته عنوان و بیان کرد: به جز رشته هایی که مردم به صورت عمومی با آنها در زمینه پرونده هایی ارجاعی به کانون آشنا هستند , این کانون رشته های کمتر شناخته شده همچون مسمومیت ها , امور آموزشی, مهندسی پزشکی و یا صنایع نساجی و فلزات و رنگ رزی و ... را نیز مورد رسیدگی قرار می دهد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.