قدس آنلاین- تبریز: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استعدادیابی و جانشین پروری برای قهرمانان فعلی نیاز دوومیدانی است، گفت: شهرداری تبریز در لیگ برتر دوومیدانی حضور پیدا می‌کند .

استعدادیابی و جانشین پروری برای قهرمانان فعلی نیاز دوومیدانی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  سید محمد شروین اسبقیان  در نشست تخصصی هیات دوومیدانی گفت : دوومیدانی به عنوان مادر ورزشها و یکی از رشته های پایه و پرمدال همواره جزء رشته های مهم و تاثیرگذار در سیاستهای وزارت ورزش و جوانان بوده و موضوع استعدادیابی و جانشین پروری برای قهرمانان فعلی میبایست بصورت جدی دنبال شود .

وی در ادامه تصریح کرد : ورزش قهرمانی بدون استعدادیابی بی معنی است و بدون استعدادیابی ورزش قهرمانی دچار روزمرگه ای میشود و تنها راه علاج ورزش قهرمانی استعدادیابی ، پشتوانه سازی و پایه سازی است.

اسبقیان تصریح کرد : استعدادیابی حلقه مفقوده دوومیدانی است ولی در آذربایجانشرقی روند حرکتی دوومیدانی در بخش پایه خصوصا بانوان نوید روزهای خوبی را برای دوومیدانی استان در میادین کشوری و آسیایی می دهد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در ادامه بیان داشت : دوومیدانی آذربایجانشرقی قهرمانان بزرگی را به ورزش کشور و آسیا معرفی کرده و در المپیک ها نمایندگانی داشته است .

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی افزود : با افتتاح پیست دوومیدانی سرپوشیده تبریز که سالها دوندگان در انتظار آن بودند انتظارات از هیات دوومیدانی استان بالاست و اولین هدف ورزش استان در 5 سال گذشته اتمام این پیست بود که 2 سال پیش این امر با حمایت وزارت ورزش و جوانان به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد : تاسیس مدارس رشته های پایه خصوصا در رشته دوومیدانی در شهرستانها و توجه به شهرستانها از اولویت های کاری در سال 94 بوده چرا که  در شهرستانها استعدادهای وجود دارد که بایستی شناسایی شود و این استعدادها در برگزاری مسابقات شناخته میشود که پس از ماه مبارک رمضان رقابتهای استانی در 3 رده سنی نونهالان ، نوجوانان و جوانان در راستای افزایش ورزشکاران سازمان یافته و استعدادیابی برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : استفاده از تجربیات پیشکسوتان و مربیان سازنده امر مهم و حیاتی برای ارتقاء جایگاه ورزش خصوصا دوومیدانی استان است وپیشکسوتان و مربیان سازنده سرمایه های ورزش استان هستند و برای حفظ و استفاده از تجربیات انان تمامی امکانات را به کار خواهیم گرفت.

اسبقیان گفت: دو و میدانی آذربایجان شرقی همانند گذشته، وزنه سنگینی در ورزش کشور محسوب می شود و قهرمانان این رشته همواره برای استان در رقابت های کشور و برای کشور در رقابت های بین المللی افتخار آفرین بوده اند.

وی افزود: اقتدار این استان در دو و میدانی کشور خصوصا بانوان در حال  احیاء شدن بوده و کسب مقام قهرمانی نونهالان دختر منطقه ای کشور ، قهرمانی سجاد هاشمی ، قهرمان رحیم دیبایی و حسن شیرقوی گواه این مدعاست .

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در ادامه تصریح کرد : در سال 1394 طبق هماهنگی های بعمل آمده با باشگاه فرهنگی وزرشی شهرداری تبریز با حمایت شهرداری تبریز برای دومین بار با دوندگان بومی و مستعد در لیگ کشوری با قدرت و اقتدار حضور خواهیم یافت و مسابقات انتخابی گزینش تیم نیز بعد ماه مبارک رمضان برای شناسایی دوندگان با رکورد بالا و شایستگی های لازم برگزار خواهد شد.

در نشست تخصصی هیات دوومیدانی استان جبرئیل منصور قربانی سرپرست هیات دوومیدانی استان گفت : دوومیدانی استان په به لحاظ سخت افزاری و چه به لحاظ نرم افزاری حمایتهای لازم را از سوی مسئولین دریافت کرده و حال نوبت مدال آوری و قهرمان پروری در کنار توجه به ورزش همگانی برای نشاط و شادابی آحاد جامعه است .

وی تصریح کرد : پس از قبول سرپرستی هیات ، نشست مشترک پیشکسوتان دوومیدانی استان بگزار شد و نقاط ضعف و قوت دوومیدانی استان بررسی شد و این جلسات با جدیت نیز برگزار خواهد شد چرا که به توان پیشکسوتان برای اعتلای دوومیدانی استان نیاز داریم.

سرپرست هیات دوومیدانی تصریح کرد: علاوه بر امیداواری کسب سهمه المپیک ریو توسط سجاد هاشمی ، ورزشکاران دیگری همچون رحیم دیبایی نیز توان کسب سهمیه و قهرمانی در آسیا دارند که با جدیت حامی این قهرمانان هستیم.

در ادامه این نشست ملیحه علیزاده نائب رییس بانوان هیات دوومیدانی استان گفت : حرکت انقلابی و پایه ای در بخش بانوان دوومیدانی استان آغاز شده که ثمره آن را در رقابتهای نونهالان منطقه ای کشور به عینه دیدیم و در سال 94 در 2 اعزام 9 مدال برای استان توسط بانوان در رده های سنی نونهالان و نوجوانان کسب شده است.

وی افزود : با همکاری آموزش و پرورش و مربیان سازنده از مدارس دانش اموزان دختر مستعد شناسایی و هم اکنون تمرینات با جدیت ادامه دارد و با ایجاد انگیزه به این ورزشکاران برای کسب مدال در رده های سسنی بالاتر برنامه ریزی می کنیم.

اکبر فرج الهی معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز گفت : دوومیدانی استان در سال 93 نسبت به سال 92 در رشد جمعیتی سازمان یافته 49 درصد رشد داشته ولی دوومیدانی استان ظرفیت رشد بالانر از این را دارد.

وی افزود :  18 مدال انفرادی و 2 مدال تیمی در سال 93 توسط ورزشکاران استان در رقابتهای کشوری کسب شده که این روند در سال 94 نیز در 3 ماهه اول رشد خوبی داشته و مدالهای خوبی توسط دوومیدانی استان کسب شده است.

در این نشست دبیر ، خزانه دار و مربیان آقایان و بانوان استان نیز گزارشی از روند اجرای برنامه های هیات ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.