قدس آنلاین- تبریز: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مربيان ورزشي بايد در عرصه فرهنگي و پرورشی اثرگذار باشند، گفت: فضای پیشرفت ژیمناستیک در آذربایجان‌شرقی مهیاست.

فضای پیشرفت ژیمناستیک در آذربایجان‌شرقی مهیاست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدشروین اسبقیان در نشست تخصصی هیات ژیمناستیک گفت : مربيان ورزشي بايد در عرصه فرهنگي و  پرورشی اثرگذار باشند.

وی با بیان این نکته که ژیمناستیک به عنوان رشته مادر و پایه باید مرکز تربیت نونهالان و نوجوانان باشد ، تصریح کرد: ورزشكاران علاوه بر عرصه ورزشي در حوزه فرهنگي و اسلامی نيز تقويت شوند و تحقق اين موضوع مستلزم پرورش مربيان  و ورزشکاران در عرصه فرهنگي است.

وی افزود:  ورزش موضوعي جدا و منفك از فرهنگ نيست و بايد متوجه بود كه ورزش پديده اي است كه ريشه در فرهنگ دارد.

وي يادآورشد:  ورزش به معناي ورزيدن جسم و روح است و اين موضوع جز با پرداختن به مسايل فرهنگي محقق نمي شود.

اسبقیان اظهار كرد: مربي ورزشي كسي است كه مسووليت پرورش و آموزش ورزشكاران را برعهده دارد كه بايد همراه با ارايه آموزش هاي فني، مسايل فرهنگي و اعتقادي را نيز در ذهن ورزشكار نهادينه كند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی  در بخش دیگری از این نشست تصریح کرد : فضای پیشرفت ژیمناستیک در آذربایجانشرقی مهیاست.

وی در این دیدار تصریح کرد : ژیمناستیک آذربایجانشرقی در یک فضای دوستی و یکدلی و بدور از حاشیه در حال طی کردن دوران موفقی است و میزبانی رقابتها و اردوهای تیم های ملی و حضور قهرمانان جدید و معرفی آنان به ژیمناستیک کشور کواهی بر این ادعاست.

سید محمد شروین اسبقیان تصریح کرد: پتانسیل ها و توانمندی های خوبی در استان آذربایجانشرقی در طول سالهای متمادی وجود داشته و دارد و برای ارتقاء این توانمند ها از ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی استان برخوردار است و ژیمناستیک آذربایجانشرقی میتوانند در بازیهای آسیایی کره جنوبی نماینده داشته باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز تصریح کرد : مهدهای کودک که در زمینه ژیمناستیک فعال هستند در روزهای آتی با هماهنگی بهزیستی شناسایی و شرایط این مهد کودکها بررسی و در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد و در کنار این مقوله تمامی باشگاههای ژیمناستیک غیرمجاز در استان پلمپ خواهد شد چرا که به تربیت جسمانی نسل اینده  و ایجاد فضای مناسب برای آنها اهمیت و پاسخگو خواهیم بود.

اسبقیان در این نشست ها بر توجه به ژیمناستیک بانوان ، ورزش شهرستانها ، افزایش سرانه ورزشکاران سازمان یافته ، همگانی کردن رشته های ژیمناستیک ، توجه به مسائل فرهنگی در ورزش ، غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان ، برگزاری لیگ شهرستانی و استانی ،  جشنواره تابستانی تاکید کردند.

نشست تخصصی هیات ژیمناستیک آذربایجانشرقی با حضور سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی ، معاون امور ورزشی ، مسئول امور ورزش بانوان ، رییس گروه توسعه همگانی ، رییس حراست ، رییس ، نائب رییس ، دبیر و پیشکسوت ژیمناستیک استان ناصر پایگذار برگزار شد و آخرین روند اجرایی هیات و برنامه و سیاستهای پیش رو نیز بررسی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.