مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: خط ۲ قطار شهری مشهد تا پایان امسال نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

خط ۲ قطار شهری مشهد تا پایان امسال نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، کیانوش کیامرز در زمینه آخرین وضعیت خط 2 قطار شهری مشهد اظهار داشت: بعد از اینکه حفار مکانیزه دوم خط 2 قطار شهری مشهد وارد میدان شهدا شده تمام برنامه‌ریزی‌ها برای رسیدن این دستگاه حفار به میدان سعدی است.

وی افزود: در این زمینه موضوع اول عبور کامل دستگاه حفار مکانیزه از میدان شهدا بوده که عملیات اجرایی آن با قوت در حال انجام است البته مقداری سرعت ما کم شده زیرا تامین منابع مالی در سه ماهه اول سال کمی دشوار است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد بیان داشت: امیدواریم از تیرماه به بعد بتوانیم منابع مالی بیشتری را جذب کنیم و پیمانکار نیر با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد ضمن اینکه باید توجه داشت که ما باید تا پایان سال جاری بالغ بر 400 میلیارد تومان برای خط 2 قطار شهری مشهد در نظر بگیریم.

به گفته کیامرز، این مبلغ بسیار سنگینی است و از سویی بودجه‌های دولت نیز کم است و کل بودجه تخصیص داده شده دولت حدود 120 میلیار تومان است که امیدواریم با فروش اوراق مشارکت بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت خط 2 قطار شهری مشهد به بیش از 50 درصد رسیده است، تصریح کرد: عملیات ریل‌‎گذاری خط 2 قطار شهری مشهد که ساخت کشور ایتالیا است نیز از مهرماه سال جاری آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد درباره مشکلات ترافیکی میدان سعدی و مسدود شدن چپ‌گرد ورودی از سمت میدان شهدا به سعدی نیز گفت: یکی از اقداماتی که شرکت قطار شهری انجام داد، اجرای تونل انرژی است. تونل انرژی از خیابان دانشگاه تا اول سعدی انجام شده و از میدان شهدا تا میدان سعدی نیز در حال انجام است و بر همین اساس به علت احداث تونل انرژی این مشکل به وجود آمده که تا مرداد ماه ترافیک به حالت عادی خود بر می‌گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.