قدس آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در این دوره اتاق بازرگانی اصفهان به مباحث جوانان و گردشگری توجه ویژه ای داشته است.

اتاق اصفهان توجه ویژه ای به مباحث گردشگری و جوانان دارد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، عبدالوهاب سهل آبادی در اولین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با خبرنگاران، با اشاره به اینکه هیات نمایندگان اتاق اصفهان در راستای شعار اتاق دست رفاقت با یکدیگر داده اند، بیان داشت: انتخاب گوهریان از بدنه کار و تولید به عنوان دبیر کل اتاق نشانی از این اتفاق است.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری در بخش های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، آب، کشاورزی و ... دارد، افزود: اتاق بازرگانی در این موضوعات تنها نقش مشورتی دارد و به عنوان پارلمان بخش خصوصی در توجه به تشکل، هماهنگی با آنها و ارتباط با ادارات فعال است.
رئیس اتاق اصفهان با تاکید بر اینکه در این دوره اتاق بازرگانی اصفهان به حوزه جوانان و گردشگری توجه ویژه ای داشته است، بیان داشت: در این راستا قرار است در تمام کمیسیون ها 30 درصد اعضای آن از جوانان و بانوان باشند.
وی با اشاره به اینکه مقرر شد این دو قشر از طریق معاونت در مسائل اتاق در مدت 4 سال برنامه ها را پیش ببرند، افزود: در مقطع معاونت جوانان و بانوان سهم آنها از فعالیت ها مشخص است.
سهل آبادی بیان داشت: 40 درصد اعضای اتاق بازرگانی اصفهان جوان هستند و بر این اساس بر حضور 30 درصدی آنها در کمیسیون ها تاکید کردیم.
وی در خصوص معاونت گردشگری، بیان داشت: از طریق شهرداری، مجمع گردشگری، میراث فرهنگی، و ... موضوع را پیگیری می کنیم همچنین با توجه به اهمیت بحث موزه داری و میراث فرهنگی فعالیت های خود را در حوزه معاونت گردشگری دنبال می کنیم.
رئیس اتاق اصفهان با تاکید بر اینکه در آینده در حوزه گردشگری اخبار خوبی خواهیم داشت، بیان داشت: علاوه بر شهر اصفهان گردشگری باید در دیگر شهرهای استان فعال شود و در این خصوص به دنبال نشستی با حضور فرمانداران استان در اتاق برای جمع آوری اطلاعات در این حوزه هستیم و به طور قطع در این دوره این صنعت سبز را دنبال می کنیم.
وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه اگر یک دوم آبی که در اصفهان تولید می شود را به استان برگردانند مشکلات این منطقه حل می شود، افزود: در این خصوص روی طرح های انتقال آب باید کار کنیم.
سهل آبادی تاکید کرد: در این دوره کشاورزان باید با شناخت اتاق، جایگاه ویژه ای را در عضویت این مجموعه داشته باشند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تعامل اتاق بازرگانی با شهردار جدید اصفهان، بیان داشت: متاسفانه در جلسات دو سال گذشته شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی، شهردار سابق اصفهان حضور پیدا نکرد اما در جلسات چند روز اخیر، جمالی نژاد شهردار جدید اصفهان از حضور در جلسات شورای گفتگوی اتاق بازرگانی اصفهان استقبال کرد.
سهل آبادی تاکید کرد: به طور قطع در این دوره تعامل اتاق بازرگانی با شهردار بیشتر خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه از دست دادن کرسی اصفهان در اتاق ایران را نباید بزرگ جلوه داد، تاکید کرد: اتاق اصفهان پس از تهران مهم‌ترین اتاق کشور محسوب می‌شود و توانسته به خوبی جایگاه خود را در اتاق ایران پیدا کند.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان یادآور شد: هم رای شدن اتاق اصفهان مهم‌تر از یک کرسی در اتاق ایران است.
وی همچنین با اشاره به اینکه معادن استان با مشکلاتی همچون هزینه آب، برق، مسیر راه و غیره مواجه هستند، بیان داشت: متاسفانه بیشتر افراد تنها به مشکلات معادن بزرگ می پردازند در صورتی که بیش از ۹۰ درصد معادن استان اصفهان کوچک بوده و نیاز به توجه دارند.
سهل آبادی گفت: ماشین آلات به روز در معادن بسیار گران قیمت و سرمایه اولیه در این صنعت بسیار هزینه‌بر است و باید اعتراف کرد بهره برداران از معادن تحمل این همه مشکلات را ندارند به طوریکه متاسفانه در سال گذشته بسیاری از معادن استان روبه تعطیلی رفته اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.