قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: بر اساس آمار ارائه شده از شركت آب منطقه اي استان، در كل استان از ۱۳۸ فقره انشعاب آب كه عمدتا در شهرستان ها هستند ۷۰۰ ليتر در ثانيه آب شرب بهداشتي گرانقيمت براي فضاي سبز مصرف مي شود.

در اصفهان ۷۰۰ ليتر در ثانيه آب شرب بهداشتي صرف آبیاری فضای سبز می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه نشست شوراي حفاظت منابع آب استان، اظهار داشت: طي يك ماه آينده باید با مشاركت و همكاري شهرداري هاي مربوطه و آب و فاضلاب، اين مقدار آب قطع و با برنامه ريزي و تدابير لازم آب مورد نياز براي فضاي سبز اين مناطق از طريق پساب و آب خام تامين شود.
وی افزود: حدود ۱۵ سال قبل بخشنامه اي مبني بر جدا سازي آب فضاي سبز از آب شرب به تصويب رسيد اما در برخي از شهرها هنوز اين بخشنامه اجرا نشده است.
زرگرپور به برداشت هاي مجاز و غير مجاز آب اشاره كرد و افزود: در برداشت هاي مجاز ميزان برداشت بهره برداران داراي مجوز مشخص است ولي سيستم هايي براي كنترل اين برداشت ها وجود ندارد و در مواقعي مشاهده مي شود كه ۲ تا ۳ براي ميزان مجوز، برداشت آب از منابع زيرزميني و آب هاي سطحي صورت مي گيرد.
استاندار اصفهان تصريح كرد: به منظور جلوگيري از برداشت اضافه بر ميزان پروانه در برداشت هاي مجاز، تمام بهره برداران منابع سطحي و زير زميني موظف به استفاده از كنتورهاي هوشمند شدند.
وي اضافه كرد: تاكنون ۳۲۰۰ كنتور در استان نصب و پيش بيني شده است امسال هفت هزار كنتور ديگر اضافه شود و عليرغم اينكه برنامه ي ابلاغي وزات نيرو ۷ هزار كنتور بوده است ما تلاش خواهيم كرد كه اين ميزان به بالغ بر ۱۰هزار كنتور هوشمند برسد چرا كه كنترل برداشت ها از اهميت بالايي برخوردار است.
زرگرپور افزود: در خصوص چاه هاي غير مجاز نيز تصميم گرفته شد ۷۰۰ چاه غير مجاز در حريم و بستر رودخانه پلمب و مسدود شود چرا كه اين چاه ها به صورت غير مجاز از آب رودخانه برداشت و برنامه ريزي براي آب رودخانه را با مشكل مواجه مي كنند.
وی با بيان اينكه شوراي آب شهرستانها در اين زمينه فعال شده اند، افزود: از همه نمايندگان مجلس، ائمه جمعه و افراد ذي نفوذ در شهرستان ها تقاضا مي كنيم در اين حركت ملي كه به منظور احياي حوضه آبريز زاينده رود و در جهت احقاق حق افراد است، كمك و حمايت كنند تا اين مسدود سازي انجام شود كه اميدواريم تا پايان سال اين امر محقق شود.
استاندار اصفهان به طرح ساماندهي رودخانه اشاره كرد و افزود: زاينده رود از نظر طول، عمق و عرض نيازمند طرح جامع كارشناسي است تا با هر ميزان آب به نحو مطلوب و زيبا جريان داشته باشد.
وی با بيان اينكه طرح هاي اوليه تا كنون ارائه شده است، افزود: اين طرح ها قرار است تا يك ماه آينده جمع بندي و با عنوان طرح جامع ساماندهي رودخانه زاينده رود تدوين شد.
زرگرپور افزود: با آماده سازي اين طرح در زمان هايي كه آب رودخانه بنا به دلايل مختلف قطع و رودخانه خشك مي شود، اين طرح به صورت قطعه به قطعه اجرا تا رودخانه از حالت فعلي خارج شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.