قدس آنلاین- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دردومین جلسه شورای عالی سیاستگزاری مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت:معرفی مشهد 2017 فرصت طلایی این شهر به جهان اسلام است.

 مشهد 2017, فرصت طلایی معرفی این شهر به جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین- خراسان رضوی،جنتی وزیر فرهنگ و فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه شورای عالی سیاستگزاری مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام 2017 که ، عصر امروز،در دفتر استانداری برگزارشد گفت:این فرصت برای مشهد پیش آمده است و معرفی این شهر به جهان اسلام با توجه به مفاخر و ظرفیت های فرهنگی مورد توجه است.

وی گفت: این فرصت به ما کمک می کند تا دنیای بیرون با مشهد آشنایی بیشتری پیدا کنند و ما با دنیای بیرون بیشتر آشنا شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بیان اینکه  برنامه های مشهد 2017 جایگاهی برای تبادل نظر و آرا مختلف است که مباحث مختلف دو و چند جانبه ، درآن مطرح می شود، افزود: این برنامه ها، فرصت های جانبی چون توسعه گردشگری را در مشهد فراهم می کند.

جنتی با بیان اینکه استان خراسان رضوی، طی برنامه های فرهنگی، عمرانی و شهری مشهد 2017 فرصتی را برای بازسازی و نوسازی حاشیه شهر بوجود آورده است، تاکیید کرد: هدف فرهنگی، نیاز به جایگاه آبرومند در برگزاری هفته های فرهنگی در برنامه های مشهد 2017 دارد.

وی افزود: کارهای شهرداری مشهد، در اجرای  حوزه شهری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شایسته تقدیر است.

جنتی در ادامه به ظرفیت عظیم کتابخانه آستانقدس رضوی اشاره کرد و گفت: مدیریت کار در اجرا به عهده استاندار خراسان رضوی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی با اشاره به  اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به لحاظ ساختار و اجرا و کارکرد، به عنوان مسئول ستاد روابط خارجی  مشهد 2017 مشخص بشود، گفت: این سازمان طبق وظیفه ذاتی خود، متولی فعالیتهای خارجی  و ارتباطات بیرونی در شورای عالی سیاستگزاری مشهد 2017 خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه، همه نهادها زیر مجموعه وزارت و سازمانی خود باشند، افزود: برای تصمیم گیری بهتر زیرمجموعه ها ، زیر نظر نهاد مشارکت و فعالیت کنند.

جنتی درباره بودجه گفت: جلسه شورای سیاستگزاری با حضور رییس جمهور برگزار شود تا طی آن جلسه دستوری دراین رابطه گرفته شود و در بودجه سال 95 و 96 ردیف بودجه در سطح ملی تعیین شود.

وی افزود: مرکزیت کار را برای تامین اعتبارات در سطح کلان، به عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هزینه های جاری امسال را برآورد کنیم ، گفت: همه اعضای شورای سیاستگزاری موظفند بر اساس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، نیاز تامین اعتبار کنند و تشکیل حوزه و ستادی برای امور بین الملل را با عنوان ستاد روابط بین الملل برای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، تعیین کرد.

جنتی در پایان، با بیان اینکه  علاقمندیم برنامه های مشهد به عنوان پایتخت جهان اسلام با شکوه برگزار شود، و این اندیشه آرمانی است، به اعضای ستاد شورای عالی سیاستگزاری مشهد پایتخت جهان اسلام 2017 تاکیید کرد: وضعیت بودجه امسال را می دانیم،پس امیدواریم در سال آینده متناسب با شرایط تصمیم بگیریم و بلند پروازی نکنیم که اگر بودجه  نرسید دچار ناامیدی و یاس نشویم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.