قدس آنلاین - حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم و جو از اراضی شرکت کشاورزی رضوی برداشت شده است.

۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم و جو از اراضی کشاورزی رضوی برداشت شد

به گزارش قدس آنلاین محمد باقر قناد طوسی ضمن اظهار مطلب فوق گفت : در سال جاری بیش از هزار و 500 تن گندم از سطح 340 هکتار و افزون بر هزار و 200 تن جو از سطح 300 هکتار برداشت شده است.

وی ادامه داد: مقدار گندم برداشت شده در هر هکتار 4 هزار و 500 کیلوگرم و جو 4 هزار و 200 کیلوگرم است.

قناد طوسی اضافه کرد: میانگین تولید گندم در هر هکتار 14 درصد و جو نیز 8 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده شرکت به منظور افزایش میزان برداشت خاطرنشان کرد: انتخاب تاریخ مناسب کاشت محصول باتوجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم منطقه، استفاده از بذرها و ارقام اصلاح شده باتوجه به شرایط خشکسالی و کمبود منابع آبی در سال جاری و توسعه آن طی برنامه 2 ساله در سطح کل اراضی زیر پوشش کشت از جمله فعالیت های شرکت کشاورزی رضوی برای افزایش میزان برداشت است.

سرپرست شرکت کشاورزی رضوی ادامه داد: علاوه بر این، اقداماتی همچون مبارزه با علف های هرز و استفاده از کودهای ریزمغذی و عناصر مورد نیاز گیاه نیز انجام شده است.

وی درباره روش آبیاری گندم و جو در اراضی این شرکت گفت: محصولات گندم و جو در اراضی شرکت به دو روش نشتی و تحت فشار و با استفاده از دستگاه های پیشرفته آبیاری سنترپیوت و سنتر لینیر آبیاری می شود.

قناد طوسی اضافه کرد: شرکت کشاورزی رضوی در سال جاری محصولاتی شامل چغندر قند، ذرت علوفه ای، خربزه، هندوانه و یونجه کشت کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.