قدس ‌آنلاین- تبریز: رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در جریان سفر اردیبهشت ماه رییس جمهوری به استان افزون بر سه هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع مشکلات نقدینگی و فعال کردن واحد های تولیدی و صنعتی استان اختصاص یافت .

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، داوود بهبودی در نشست خانه توسعه آذربایجان با ارایه گزارشی از دستاوردهای سفر اخیر رییس جمهوری به استان گفت: ارزیابی و جمع بندی کارشناسی مدیران استان از سفر کاروان تدبیر و امید بسیار مثبت است و این سفر افق های جدیدی را در سرعت بخشی به روند توسعه استان گشوده است.


وی افزود: رویکرد سفرهای استانی رییس جمهور و دولت تدبیر و امید مبتنی بر صداقت و راستگویی با مردم و مسوولان است، لذا در این سفر هیچ گونه وعده ای خارج از توان و ظرفیت های اعتباری به مردم داده نشده و مصوبات و برنامه ریزی ها بر واقعیات و اولویت بندی ها استوار است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در جریان این سفر در مجموع 32 پروژه و طرح که عمدتا در بخش های زیر بنایی و آب هستند تدوین و به هیات دولت ارایه شد و دولت برای تکمیل و بهربرداری آن ها افزون بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد.

به گفته وی بیش از 70 درصد این طرح ها انجام شده و بر اساس برنامه زمان بندی قرار است همه آن ها امسال و سال آینده به بهره برداری برسند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی طرح تکمیل راه آهن میانه - تبریز، بزرگراه تبریز - اهر، جاده سهند - تبریز، آزادراه هشترود - مراغه، انتقال آب ارس، راه اندازی خط یک مترو و تکمیل خط دو آن و نیز طرح های مربوط به احیای دریاچه ارومیه را از جمله طرح ها و پروژه های مصوب سفر کاروان تدبیر و امید به استان بیان کرد.

وی ادامه داد: دراین سفر برخلاف رویه سفرهای استانی رییس جمهوری که هیچ گونه پروژه جدیدی را شروع نمی کنند، اما به دلیل آمادگی استان عملیات ساخت آزاد راه تبریز - بازرگان با مشارکت سرمایه گذار ترک آغاز شد و ساخت بیمارستان 580 تخت خوابی تبریز و نیز بیمارستان های سراب و ملکان مصوب شد.

بهبودی در ادامه این نشست به ظرفیت های خوب استان آذربایجان شرقی در بخش معدن اشاره کرد و گفت: این استان از نظر منابع معدنی رتبه نخست کشوری را دارد و در صورت سرمایه گذاری و بهره برداری می تواند یکی از محورهای اصلی توسعه استان باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی همچنین از تحقق تنها 12 درصد از مصوبات سفرهای استانی دولت قبل خبرد اد و گفت: دولت یازدهم در سفرهای استانی ضمن پرهیز از عوام فریبی هیچ طرحی را بدون پشتوانه منابع مالی مصوب و اجرا نمی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.