نخست وزیر عراق در سخنانی اظهار داشت تفکر تروریستی یک مشکل واقعی است که باید با آن مقابله کرد.

تفکر تروریستی یک مشکل واقعی است که باید با آن مقابله کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در سخنانی اظهار داشت: تفکر تروریستی یک مشکل واقعی است که باید با تمامی ابزار و امکانات با آن مقابله کرد. وی با اشاره به حملات تروریستی اخیر داعش در برخی کشورها از جمله کویت گفت: ما در کنفرانس های بین المللی به این مسئله هشدار داده بودیم و خواستار افزایش حمایت های منطقه ای و بین المللی از عراق در مبارزه با تروریسم و نابودی تروریسم در تمامی مکان ها و توقف کشتار نمازگزاران در مساجد شده بودیم.

وی با بیان این مطلب افزود: ما سندی را با سازمان ملل متحد امضا کردیم که مبتنی بر اجرای پروژه های خدمات رسانی و کمک رسانی فوری در مناطق آزاد شده از داعش است. اجرای این پروژه ها از روزهای آتی آغاز خواهد شد و خانواده های آواره به شهرهای خود بازخواهند گشت. این روند در تکریت شروع شده و هیئت سازمان ملل متحد برای آگاهی از نیازهای فوری در این شهر هفته گذشته از تکریت بازدید کرد.

حیدر العبادی در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت پایبندی به بندهای توافقات نفتی میان اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی بغداد اشاره کرد. این توافق، پرداخت عوارض به اقلیم کردستان عراق را تضمین می کند و دولت مرکزی بغداد به طور کامل به این بند از توافق پایبند بوده است . اقلیم کردستان عراق نیز باید به تحویل مقادیری نفت که در بودجه سال ۲۰۱۵ درباره آن توافق شده بود پایبند باشد چرا که تاکنون به این موضوع پایبند نبوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.