قدس آنلاین - مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در گفتگو با مدیر عامل شیر پگاه خراسان، اظهار داشت: با بکارگیری روشهای مناسب و نوآوری در محصولات، ضمن تامین سلامت مردم، ضایعات شیر را به حداقل برسانید.

ضایعات شیر را با بکارگیری روش های نوین به حداقل برسانیم

دکتر مجید روحانی نژاد در این دیدار که در دفتر وی انجام شدگفت: بدنه فنی دامپزشکی معتقد به ایجاد تحول در زنجیره تحویل و حمل شیرخام از مبدا تا مقصد است و اعتقاد بر این است با بهره گیری از ابزار مناسب فرآوری نظیر پاستوریزاسیون، ضمن تامین سلامت مردم، ضایعات شیر نیز به حداقل خواهد رسید.

وی از صنایع لبنی خواست تا ضمن رعایت اصول بهداشتی، بر کیفیت محصولات خود بیفزایند و اعتماد مصرف کنندگان را به خود بیش از پیش جلب کنند.

دکتر روحانی نژاد، اقبال مردم به شیرخام را از عواملی دانست که متاثر از کاهش درصد چربی شیرپاستوریزه تولیدی کارخانجات لبنی بوده و اظهارات غیرکارشناسی و غیرمسئولانه در خصوص فرآورده های غذایی بویژه شیر را باعث نگرانی مردم دانست و به توجه دامپزشکی به افزایش مصرف سرانه محصولات لبنی و نهایتا ارتقای سلامت جامعه اشاره داشت.

وی افزود: به مدد دانش و تخصص کسب شده و نیز تجهیزات آزمایشگاهی موجود در آزمایشگاه ملی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان آمادگی آن را داریم تا برای نمونه شیرخام تحویلی به کارخانجات پس از بررسی و آزمایشات لازم، هویت بهداشتی صادر کنیم.

روحانی نژاد افزود: لازم است تا صنایع لبنی به سمت تولید محصولات غنی شده با مواد و عناصر طبیعی رفته و در جهت ارائه تولیدات با کیفیت تر، تولیدات خود را منطبق بر اصول HACCP و GMP  عرضه نمایند تا قابلیت رقابت و ورود به بازارهای جهانی را نیز داشته باشند.

در ادامه این دیدار، مدیر عامل شیر پگاه خراسان نیز افزایش قارچ گونه مراکز عرضه لبنیات غیربهداشتی سنتی را نگران کننده دانست و عنوان داشت: افزایش تب مالت در جوامع شهری و روستایی بدون ارتباط به رشد این مراکز و عرضه شیرخام و لبنیات بدون هویت نیست.

مهندس سمیعی ضمن اشاره به تولید و عرضه شیر کامل پاستوریزه به عنوان محصول جدید و مورد استقبال مردم گفت: در اخذ مجوز بسته بندی و عرضه شیر خام دچار مشکلات زیادی هستیم و امید آن داریم تا دستگاه های مرتبط همکاری لازم را در ارائه مجوزهای مربوطه داشته باشند و ما توان برآورده کردن خواست برخی مشتریان متقاضی این محصول را تحت ضوابط بهداشتی داشته باشیم.

وی خواستار کمک همه دستگاه های مرتبط در فرهنگ سازی استفاده از محصولات لبنی بهداشتی و مورد تائید شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.