قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: استاد ممتاز دانشگاه صنعتی شریف درباره معیارهای سنجش دانشجویان گفت: متاسفانه معیارهایی که از سوی سازمان ها برای سنجش دانشجویان وضع گردیده، غیر استاندارد و جای تامل و بررسی دارد.

اکثر مقالات تولیدی فاقد کاربرد و نوآوری است!

به گزارش قدس انلاین، دکتر مهدی گلشنی درباره ی این معیارها به خبرنگار ما گفت: مهم ترین معیار در ایران برای سنجش سطح علمی یک دانشجو و گاها یک استاد، تعدادِ مقالاتِ ISI و مقالات علمی پژوهشی است که متاسفانه امروزه این امر به صورت وسیله ای برای کسب سود از جانب دلالان مبدل شده است.

وی افزود: اگر به خیابان های اطراف دانشگاه تهران رجوع کنید، با حجم گسترده ای از تبلیغات درباره ی نگارش و چاپ مقالات در مجلات روبرو می شوید که این معضلی بسیار آزاردهنده محسوب می شود و می بایست اقدامات لازم برای برخورد با اینگونه از مراکز صورت پذیرد.

این استاد دانشگاه اشاره داشت: با وجود اینکه تعداد مقالات تولیدیِ ما در سال های اخیر رشدی چشمگیر داشته است، اما به آن میزان به صادرات ما افزوده و از واردات ما کاسته نشده است و این بدین معناست که علم تولیدی در راستای رفع مشکلاتِ جامعه نبوده است و صرفا مقاله نویسی و بهره مندی از امتیازاتِ آن در اولویت قرار گرفته است.

گلشنی همچنین به خبرنگار ما گفت: مقاله نویسی دو نقش مهم برعهده دارد. نخست در جهت رفعِ نیازهای کشور باشد و دیگری نقشی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند که آن مسئله نوآوری است. اما متاسفانه با این روش که می بایست در فرصتی بسیار کوتاه دانشجویان و بعضا اساتید به نگارش مقاله بپردازند، صرفا تولید مقالات و انتشار آن در درجه اهمیت قرار دارد و دیگر به کاربردی بودن آن اهمیت داده نمی شود!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.