بجنورد- خبرنگار قدس: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از کشف 135 تن مواد مخدر در سه ماهه سال جاری در سراسر کشور خبر داد.

کشف 135 تن مواد مخدر در کشور

سردار«علی مؤیدی» در بجنورد، افزود: اولویت پلیس مبارزه با موادمخدر در سال جاری تمرکز بر شرق و جنوب شرق کشور بوده و همچنین در داخل کشور نیز برخورد جدی با خرده فروشان با هماهنگی سایر دستگاه ها و جمع آوری معتادان است که خوشبختانه شاهد اتفاقهای خوبی در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به ترانزیت مواد مخدر از راه خشکی به دریا بیان داشت: اقدامهایی که جمهوری اسلامی ایران در مرز افغانستان و بخشی از مرز پاکستان داشته تأثیر خود را به صورت دراز مدت به دنبال داشته که تاکنون شاهد گسیل مواد مخدر از خشکی به سمت دریا هستیم.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: مرزبانان ما به راه‌های خشکی اشرافیت کامل دارند، بر این اساس قاچاقچیان مجبورند به سمت آبهای آزاد ترانزیت کنند که در پی آن هستیم با هماهنگی کشورهای منطقه مسیر را برای قاچاقچیان ناامن کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با اشاره به برنامه‌های پلیس در پیشگیری از ورود مواد مخدر از راه دریا خاطرنشان کرد:دریابانان نیروی انتظامی برای مقابله با قاچاقچیان به تجهیزات کافی تجهیز شده‌اند و همچنین همکاری نیروی انتظامی با کشورهای همسایه بسیار مطلوب است، به نحوی که به تازگی فردی که دارای شبکه گسترده و بین‌المللی در بحث ترانزیت مواد مخدر از طریق دریا به صورت فرامنطقه‌ای بود با همکاری پلیس امارات دستگیر شد.

سردار«مؤیدی» اظهار داشت:پلیس بیشتر به سمت کار تشکیلاتی و اطلاعاتی و همچنین تعامل لحظه‌ای با کشورهاست که این تعاملات تأثیر خود را در روند مبارزه با موادمخدر خواهد داشت.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در ادامه از کشف 135 تن مواد مخدر در سراسر کشور در سه ماهه سال جاری خبر داد و افزود:کشفیات مواد مخدر در سه ماهه یاد شده 25 تا 30 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره برنامه‌های پلیس برای مقابله با افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در کشور و بخصوص خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مرزی در مسیر ترانزیت موادمخدر است، آلودگی آن نسبت به سایر استانها کمتر و مواد مصرفی از نوع سنتی است و همچنین پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری فرماندهی انتظامی خراسان شمالی و مرزبانی، مسیر مواد را تا حدودی با تلاشهای مضاعف تغییر داده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان اظهار امیدواری کرد با اقدامهایی که در بین حوزه‌های گوناگون پیشگیری و پلیس اتفاق افتاده است شاهد کاهش مواد در خراسان شمالی باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.