مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از هوشمندسازی 200 دستگاه تاکسی در مشهد خبر داد.

 200 دستگاه تاکسی در شهر مشهد هوشمندسازی شده است

علی اصغر نیشابوری در مراسم رونمایی از سامانه جدید یکی از شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی بیان کرد: هوشمندسازی امروزه یکی از اولویت‌های سیستم حمل و نقل درونشهری کشور است که بهترین مزیت آن بالا بردن بهره‌وری ناوگان می‌باشد.
وی افزود: از عواقب وجود سیستم سنتی در تاکسیرانی عدم تعادل وجود تاکسی در مسیرهای پر مسافر و کم مسافر، آلودگی هوا، سنگینی ترافیک و... است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: با وجود اهمیت این موضوع از ابتدای سال 93 هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد کلید خورد که طی این پروژه در حال حاضر 2000 دستگاه تاکسی در مشهد مجهز به سیستم هوشمند هستند.
نیشابوری گفت: همچنین 500 دستگاه تاکسی نیز به سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه مجهز شده که تلاش است این سیستم در کل ناوگان تاکسیرانی پیاده‌سازی شود.
وی با تاکید بر حضور شرکت‌های بخش خصوصی تاکسیرانی برای هوشمندسازی ناوگان‌ها تصریح کرد: در این مسیر سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد از حضور شرکت‌های بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد در توضیح سامانه رونمایی شده گفت: در گذشته تاکسی‌های بیسیم از طریق امواج رادیویی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می‌کردند اما در حال حاضر با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات تاکسی‌ها و مسیرها از طریق دیتا جابه‌جا و برروی مانیتور نصب شده در تاکسی برای تاکسیران قابل مشاهده است.
نیشابوری ادامه داد: همچنین در تاکسی‌های بیسیم 1832 که این سامانه نصب شده است امکان پرداخت الکترونیکی کرایه نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.