قدس آنلاین- مشاور امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کارگروه مد و لباس کشور، خراسان رضوی را استانی پیشگام در طرح های مد و لباس ایرانی اسلامی عنوان و تاکید کرد: شرکت بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد اتفاقی بی نظیر در کشور است که حتی تهران نیز از آن بی نصیب بوده است.

خراسان رضوی پیشگام در طرح های مد و لباس ایرانی اسلامی/ شرکت بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه نمایشگاه قرآن مشهد در کشور بی نظیر است

به گزارش قدس آنلاین، حمید قبادی شب گذشته در جلسه هم اندیشی با طراحان مد و لباس اسلامی ایرانی شرکت کننده در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد، توجه به مد و لباس ایرانی اسلامی را موضوعی جدید و قابل بررسی و تحقیق دانست و بیان کرد: اگرچه کارگروه مد و لباس از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده است اما از سال 91 بیشترین و متمرکزترین کارها در این بخش مشاهده شده است.

او به نکات جالبی درباره علت افزایش مشکلات غفاف و حجاب در جامعه اشاره و تصریح کرد: اگر عوامل مد و لباس با نگاه هویت بخشی به مدل های لباس خود که برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است به طراحی بپردازند دیگر دغدغه مهم گشت ارشاد، تذکر به مسایل مختلف عفاف و حجاب نیست زیرا ما شاهد استفاده طراحان مدل لباس با استفاده از مدل های غربی هستیم و متاسفانه این موضوع مهمترین ضعف در مد و لباس کشور است.

مشاور امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت آموزش و پژوهش از ابتدا تا پایان تولید لباس در کشور افزود: دستگاه های مختلفی مانند وزارت علوم، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت بخشی از فرهنگ سازی مد و لباس ایرانی را بر اساس وظایف خود بدست گرفتند که به عنوان مثال می توان از آموزش های این بخش در دانشگاه ها اشاره نمود اما متاسفانه بازهم مشکلی که در این بخش وجود دارد آموزش الگوهای قدیمی است که باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور بیان داشت: دومین نیاز مردم جامعه پوشش است بنابراین ما در کارگروه خود دو هدف اصلی از جمله جریان هویت بخشی به دست اندرکاران حوزه مد و لباس و کارگروه سازی را دنبال می کنیم که هر کدام سبک ها و شرایط خاص خود را دارد.

قبادی به طراحان و دست اندرکاران مد و لباس خراسان رضوی تاکید کرد که در راه اندازی مجموعه های تک منظوره عفاف و حجاب که توسط سایت ایران مد تعبیه شده و شامل 5 شاخه اصلی است شرکت کنند و کافی است از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید شوند و پس از آن می توانند در این سایت عضو شوند.

مشاور امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی البته به این موضوع نیز اشاره کرد که تاکنون 200 موسسه درخواست ثبت نام در این سایت را داشتند که 50 موسسه ثبت نام خود را کامل کردند و 70 موسسه نیز مراحل پایانی ثبت نام را می گذرانند.

به گفته او، مردم هنوز کیفیت پارچه ها و پس از آن لباس های مختلف را در هنگام خرید و استفاده نمی شناسند بنابراین باید اطلاعات جامع در اختیار آنها قرار گیرد تا با الگئهای ایرانی اسلامی بیشتر آشنا شوند.

شایان ذکر است، 6 طرح جدید از انواع چادرهای ایرانی اسلامی در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.