‌سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: پل حاج فتحعلی بروجرد باید به عنوان یک سند تاریخی و آثار تاریخی باقی بماند.

‌پل حاج فتحعلی بروجرد به عنوان یک سند تاریخی باقی بماند ‌

به گزارش ایسنا،محمدرضا امانی در جلسه بررسی مشکلات بافت‎های فرسوده شهر بروجرد، افزود: عملیات احیا و مرمت پل تاریخی حاج فتحعلی به‎زودی با همکاری شهرداری بروجرد و میراث فرهنگی آغاز می‎شود.

وی اظهار کرد: مرمت این پل تاریخی به معنی از سرگیری تردد خودرو از روی آن نیست.

رئیس کمیسیون فنی تخصصی شورای شهر بروجرد نیز گفت: در حال حاضر حدود 250 هکتار بافت فرسوده در بروجرد وجود دارد که در صورتی‎که احیا نشوند، به مرور زمان تخریب می‎شوند.

مرادی افزود: قوانین دست و پاگیر میراث فرهنگی درخصوص بافت‎های فرسوده موجب شده تا کمتر سازنده‎ای اقدام به احیای بافت فرسوده کند.

وی با اشاره به احیای پل تاریخی حاج فتحعلی بروجرد، اظهار کرد: این پل تاریخی که مربوط به دوران قاجار است، ‎از پارسال به‎دلیل اجرای طرح عمرانی اتصال فاز 8 شهرک اندیشه به خیابان 45 متری شهرداری، در نقطه وسط طرح قرار گرفته و زیر بار ترافیک و ترددهای بی‎وقفه رفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اثر تاریخی جوابگوی تردد صدها خودروی سبک و سنگین در شبانه‎روز نیست و تخریب هر لحظه‎ای آن، اهالی فرهنگ و تاریخ بروجرد را به شدت نگران کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.