قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان کسب در آمد مالیاتی در سال ۹۳ بوده که نزدیک به ۵۰ درصد آن از محل مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

۵۰ درصد از درآمد مالیاتی آذربایجان‌شرقی از محل ارزش‌افزوده است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  رسول رسولی در نشست مدیران مالیاتی استان و شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در سال 93 حدود 100 درصد تحقق درآمد مالیاتی و یک هزار و 392 میلیارد تومان کسب در آمد مالیاتی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از این میزان 760 میلیارد تومان به صورت درآمد مستقیم و 730 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: 80 درصد فضای اداری برای مالیات مشاغل هستند و این در حالی است که 8 درصد مالیات را مشاغل پرداخت می‌کنند.

رسولی افزود: 26 درصد مالیات‌ها را از طرق اشخاص حقوقی دریافت می‌کنیم و تامین عدالت مالیاتی از اهداف مورد نظر است.

وی یادآور شد: بیشترین پرونده‌های شورای حل اختلاف نیز مربوط به مشاغل است و حجم زیادی از فعالیت‌های کارکنان را ‌مشاغل به خود اختصاص می‌دهند.

رسولی افزود: تنها 105 میلیارد تومان در طول سال از محل مالیات‌های مشاغل تامین می‌شود و این در حالی است که بیشترین مشکل را در این حوزه داریم.

افزایش 32 درصدی درآمدهای مالیاتی در آذربایجان‌شرقی/وصول 1832 میلیارد تومان مالیات در سال 94

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال باید هزار و 832 میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته باشیم که نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی افزود: سهم مالیات مستقیم حدود یک هزار میلیارد تومان و 832 میلیارد تومان و مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است.

رسولی گفت: سهم مالیات مشاغل در سال آتی بالاتر از میانگین بوده و بر اساس مصوبه مجلس باید 41 درصد افزایش در مالیات مشاغل رخ دهد.

وی گفت: در سه ماهه اول سال 371 میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته‌ایم که از برنامه پیش‌بینی شده 3 ماهه عقب هستیم.

رسولی با بیان اینکه با توجه به اینکه هر ماه باید 150 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم تا میزان درآمد سالانه را تامین کنیم باید در ماه‌های آتی تلاش بیشتری کنیم افزود: با وضعیت فعلی درآمدهای نفتی تلاش می‌کنیم تا مالیات‌ها را به موقع بگیریم تا دولت در پرداخت‌ها با مشکلی مواجه نشود.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر در سه نقطه تبریز به فعالیت‌های اداری می‌پردازیم و در 28 شهر نیز اداره مالیاتی داریم.

وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تا در تمام شهرها ساختمان ملکی داشته باشیم و در حال حاضر تنها در گوگان ساختمان ملکی نداریم که در صورت تملک این ساختمان جشن ساختمان‌های ملکی را در استان خواهیم گرفت.

رسولی با اشاره به اجرای طرح نظام جامع مالیاتی افزود: پروژه پی.اچ.دی در شهرهای مختلف در حال اجرا است و نتیجه کار باید به صورت هماهنگ در شهرهای مختلف حاصل شود.

1300 نفر کارمند اداره مالیاتی آذربایجان‌شرقی

وی گفت: هزار و 300 نفر نیرو در استان داریم و در زمینه فناوری اطلاعات و آی.تی جزو استان‌های برتر کشوری هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این اداره کل در زمینه مسائل عمرانی تلاش کرده تا نوسازی ساختمان‌های اداری را به صورت مستمر و منظم انجام دهد و تحمیل مالی مضاعف و بدهکاری ایجاد نکنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.