فوق تخصص ریه و برونکوسکوپی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی یک عمل جراحی، یک خوشه گندم به‌طول ۶ سانتی‌متر از ریه دختری ۱۲ ساله، در بیمارستان نمازی، بیرون آورده شد.

خارج کردن خوشه ۶ سانتی گندم از ریه یک بیمار ۱۲ ساله

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، دکتر«محمداشکان مصلحی»، دیروز(سه‌شنبه 16 تیرماه) به خبرنگاران گفت: دختری 12 ساله با سابقه خس خس یک‌ساله سینه و با علامت ترشحات خلطی به بیمارستانی در جنوب فارس مراجعه می‌کند.

وی ادامه داد:  این بیمار با تشخیص عفونت ریه، سینوزیت و آسم، تحت درمان قرار گرفته و بستری می‌شود اما به‌دلیل پیدا نشدن روند بهبودی و نبود سابقه تنگی نفس و وجود اجسام خارجی در ریه، در بیمارستان نمازی برونکوسکوپی شد.

این پزشک فوق تخصص اضافه کرد: در برونکوسکوپی انجام شده و در لوب تحتانی سمت راست ریه بیمار یک جسم خارجی مشاهده و نسبت به خروج آن اقدام شد.

وی گفت: جسم خارجی مورد نظر یک خوشه گندم 6 سانتی‌متری بود که زمینه بروز علائم ریوی را در بیمار فراهم کرده بود.

نماینده انجمن پزشکان فوق‌تخصص ریه اروپا در ایران، گفت: پس از خروج جسم خارجی، بیمار به‌سرعت روند بهبودی را طی کرد و بعد از ظهر همان روز نیز از بیمارستان مرخص شد.

این پزشک فوق‌تخصص خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر و در اتاق برونکوسکوپ بیمارستان نمازی شیراز به کرات اجسام خارجی از جمله تکه‌های پلاستیک، زرورق، تخمه، پسته، بادام، پیچ، تکه‌های نارگیل و بقایای مواد غذایی از ریه افراد خارج شده است.

مصلحی به افراد توصیه کرد که در صورت مشاهده هرگونه حالت خفگی از جمله سیاه شدگی، ایست تنفس ناگهانی و استفاده از عضلات کمکی تنفسی، پریدن محتویات دهان مانند انواع غذا، میوه، اسباب بازی و آجیل و سرفه‌های ناگهانی که قبلا سابقه آن در کودک دیده نشده است، حتماً برای بررسی امکان ورود اجسام خارجی به ریه، قبل از هر اقدامی به پزشک متخصص مراجعه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهمن IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    3 0
    جلل الخالق.به حق حرفهای نشنیده