گروه سیاسی: راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور دیروز در مشهد مقدس هم برگزار شد.

امام و مقاومت اسلامی، عزت را به جهان اسلام بازگرداندند

 

در این راهپیمایی که از  میدان 15 خرداد ‌آغاز و به حرم مطهر رضوی ختم شد، مردم مشهد، حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف را فریاد زدند. 

سیل خروشان جمعیت دیروز با سر دادن شعار استکبارستیزی برائت خود را از استکبار جهانی اعلام کردند. در این راهپیمایی، 
آیت ا... واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی، علی رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، نمایندگان مشهد و خراسان رضوی در مجلس و دیگر مسؤولان حضور داشتند.  راهپیمایان مشهدی سپس با حضور در حرم مطهر رضوی، در نماز جمعه حاضر شدند. سخنران اجتماع عظیم راهپیمایان مشهدی در حرم مطهر(سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه) نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد،  در این مراسم با تأکید بر اینکه برابر جبهه کفر با قدرت و باعزت ایستادگی می‌کنیم، گفت: رویارویی با ملت ایران برای غرب غیرممکن و پرهزینه است، چراکه رویارویی با ملت اسلام است.

وی با اشاره به اینکه قرآن ملتهای ظلم ستیز را می ستاید، افزود: امروز آرمانهای امام و انقلاب اسلامی در همه دنیای اسلام از جمله یمن، فلسطین و عراق گسترش یافته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز بعد از 36 سال از عمر انقلاب اسلامی، آمریکا و قدرتهای بزرگ از تأثیرگذاری بر ملت بزرگ ایران مأیوس هستند، چراکه ملت ایران عزیز هستند. شما تهدیدهای هسته‌ای را به فرصتی برای خلق ایران مقتدر تبدیل کردید و مصداق «یجاهدون فی سبیل‌ا...» هستید.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: رزمندگان ما معلم شایسته‌ای برای دنیای اسلام هستند، امروز مقاومت اسلامی باعزت می‌گوید، ریشه شجره مقاومت ایران اسلامی و ایران ولایت است و این ریشه برآمده از عزت دیروز امام و عزت نمادین عزت آفرین امروز خلف صالح امام، رهبر حکیم و مقتدر انقلاب اسلامی است. وی گفت: این راهپیمایی نماد عزت و اقتدار و پایداری و استقامت و نماد قدرت برآمده از ایمان پیروان امام و بازوان توانای رهبر معظم انقلاب در تمام دنیای اسلام است.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه غرب، فلسطین را دروازه ورود به شرق می‌داند، خاطرنشان کرد: اینها در سال 1346 با همه دنیای عرب و با مصر، اردن، سوریه، و لبنان  در 6 روزجنگیدند و سرزمینهای اشغالی را افزایش دادند و چهار هزار نفر از نیروهای ارتش مصر را اسیر کردند و از نیل عبور کردند و بلندی‌های جولان را اشغال کردند و بعد هم آتش بس شورای امنیت و ذلت سران عرب اعلام شد.  این امام بزرگوار بود و این مقاومت اسلامی و شاگردان مدرسه توحید بودند که نقشه منطقه را تغییر داد و عزت را به جهان اسلام بازگرداندند. ابوترابی فرد تصریح کرد: امت اسلام در اوج عزت قرار گرفت، این عزت امروز دنیای اسلام از عزت مبتنی بر ایمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی است؛ قدرشناس باشید که البته هستید و همه این دستاوردها ناشی از رابطه با خداست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.