۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 295033

قدس آنلاین: بنابر اعلام اداره پست سوئیس نخستین تحویل بسته‌های پستی با استفاده از پهپاد صورت گرفت.

پهپاد پستچی در سوئیس

به گزارش گروه خواندنی های قدس آنلاین، نخستین تحویل بسته‌های پستی توسط این هواپیما در روز سه‌شنبه مورد آزمایش قرار گرفت و گفته‌شده که استفاده گسترده از آن برای تحویل محموله‌های پستی در 5 سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته اداره پست سوئیس تا پایان ماه ژوئیه آزمایش‌های لازم بر روی این پهپاد صورت خواهد گرفت.

این پروژه با مشارکت اداره پست سوئیس و بخش حمل‌ونقل هوایی خطوط هوایی بین‌المللی این کشور در حال اجرا است و ساخت این پهپاد با همکاری کمپانی سازنده پهپادهای Matternet صورت گرفته است.

هواپیمای بدون سرنشین اسنو وایت snow-white یک پهپاد 4 ملخه است که جایگاه ویژه‌ای به رنگ زرد برای قرار دادن بسته پستی دارد.

این پهپاد وزن کمی داشته و قادر است بسته‌ای به وزن یک کیلوگرم را تا مسافت 10 کیلومتر حمل کند. این پهپاد برای انتقال بسته‌های پستی در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور می‌تواند بسیار پر کاربرد باشد.

این پهپاد مجهز به اینترنت نسل سوم 3G است و با استفاده از اینترنت قابل هدایت است. همچنین شرکت سازنده آن گفته است که این پهپاد قادر است با استفاده از برنامه کاربری که روی گوشی همراه نصب می‌شود به پرواز درآمده و بسته پستی را به گیرنده انتقال دهد.

اداره پست سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در 5 سال آینده بر روی موارد مختلف ازجمله نقص‌های فنی این پهپاد کار خواهد شد. یکی از این موارد فنی گفته‌شده عمر کوتاه باتری آن است. کوتاه بودن عمر باتری این پهپاد سبب می‌شود که تنها بتواند مسافتی حدود 10 کیلومتر را بپیماید.

اداره پست سوئیس افزود این پهپاد همچنین می‌تواند در شرایط اضطراری همانند وقوع طوفان‌ها برای رساندن محموله‌های مهم مورداستفاده قرار گیرد.

اداره پست سوئیس تنها جایی نیست که قرار است از پهپادهای پستچی استفاده کند، وب‌سایت آمازون در اواخر سال 2013 اعلام کرده بود که قصد دارد برای رساندن هرچه سریع‌تر محموله‌های پستی به خریداران از پهپادهای پستچی استفاده کند.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.