۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: 295181

بررسی‌های جدید حاکی از افزایش ۲۳درصدی حمله به مسلمانان به ویژه زنان محجبه در فرانسه دارد.

افزایش حملات به مساجد در فرانسه
فارس: هفته گذشته گزارشی در فرانسه و از سوی موسسه « Collective Against Islamophobia» انتشار یافت که بر اساس آن اعمال خشونت آمیز، لفاظی و آسیب رساندن به اموال مسلمانان فرانسه بعد از ماجرای شارلی ابدو افزایش 23.5 درصدی داشته است.

بنوشته وبگاه «میدل ایست آی» «سامی دباح» رییس موسسه جمع آوری این اطلاعات مرتبط با اسلام هراسی در این‌باره گفت: «ما تاکنون چنین افزایش موج اعمال اسلام هراسی را در مدت کوتاهی شاهد نبودیم. در این وضعیت به مساجد حملات بسیاری می‌شوند اما تعداد بسیار کمی بابت آن محکوم می‌شوند.»

در این گزارش همچنین به افزایش میزان خشونت علیه زنان مسلمان اشاره شده است.

مدیر شرکت جمع آوری اطلاعات در این باره نیز گفت: «زنان مسلمان به خاطر پوشش حجابشان بسادگی قابل شناسایی هستند. تمایل آسیب رسانی به یکی از آسیب پذیر‌ترین بخش‌های جامعه که زنان مسلمان محجبه هستند، مشاهده می‌شود.»

پیشتر نیز «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه گفته بود که اسلام از موضوعات اساسی سرنوشت ساز در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 این کشور خواهد بود.

پیشتر نیز شبکه خبری «پرس تی وی»  گزارش داده بود که اینترنت به میدان جنگ علیه اسلام و مسلمانان در فرانسه تبدیل شده است.

بر اساس گزارش، هم اینک پیام‌های زیادی در اینترنت به افراد ارسال می‌شود که در آن مسلمانان خرابکار، افراطی و خطری برای دیگر فرهنگ‌ها توصیف می شوند.

نظرسنجی‌ها در این کشور نیز نشان دادند بیش از هفتاد درصد فرانسوی‌ها نظر منفی درباره اسلام دارند. در فرانسه فقط ده درصد از مردم طرفدار حجاب مسلمانان هستند. دولت فرانسه حدود یک دهه است که حجاب را در مدارس دولتی ممنوع کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.