قدس انلاین - سپاهی - امام جمعه مشهد گفت: انصاف نیست نماز جمعه اقامه شود ولی اشخاصی بی اعتنا به آن مشغول کسب و کار باشند و دکان انها باز باشد.<BR>

آیت‌الله علم‌الهدی:انصاف نیست نماز جمعه اقامه شود دکان بعضی ها باز باشد!

به گزارش قدس انلاین امام جمعه مشهد با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که به مناسبت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه کشور در محل دفتر امام جمعه برگزار شد افزود: خدا در قران می گوید :وقتی به نماز روز جمعه ندا داده می شود،به سوی یاد خدا بشتابید و داد و ستد را رها کنید.
وی افزود: معنی این حرف این است وقتی نماز جمعه برگزار می شود و شما ندای نماز را می شنوید کاسبی کردن حرام است ولی ما شاهد این اتفاق در مشهد هستیم و این دهن کجی به خدا است و کاسبی در وقت نمازجمعه و شنیدن نداری نماز جمعه تجاهر به فسق است.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان این که هر هفته توسط اصناف در این مساله قریب پانصد تجاهر به فسق انجام می شود افزود: در پایتخت معنوی اسلامی یک نماز جمعه برگزار می شود و با آن هم اینگونه برخورد می شود.
وی تصریح کرد: اصل اصالت نمازجمعه در امامت معصوم (ع) است و محور مدیریت اجرایی امامت نمازجمعه است که وابسته به اصل امامت و جزو اصول امامت است.
وی با تاکید بر این که نماز جمعه مورد کم توجهی قرار گرفته است تصریح کرد در تحلیل نمازجمعه دو نوع نگاه وجود دارد که یک نوع آن تحلیل افراد متعبد است که از نمازجمعه به عنوان نماز عبادی ـ سیاسی یاد می‌کنند که بیشتر جنبه سیاسی آن مطرح است .
وی افزود: در مشهد با همه برجستگی ها با جریان تحجری رو به رو هستیم که خطر آن از خطر نفاق و منافق بیشتر است و از نظر این جریان نماز جمعه یک حرکت سیاسی محض است.
وی تحلیل دیگر درباره نماز جمعه را تحلیل دشمنان نظام و انقلاب دانست و اظهار داشت این تعریف و تحلیل از تحلیل جریان تحجر منصفانه‌تر به نظر می‌رسد و آن این است که آنها نمازجمعه را محور و قائمه بقای این نظام می دانند.
علم الهدی افزود: این گروه معتقدند اگر روزی موفق شوند نماز جمعه را ساقط کنند اسلامی می توانند اسلام را نیز ساقط کنند و با این نگاه دست به کشتن امامان جمعه کشورمان زدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.