قدس آنلاین لرستان- رییس اداره دامپزشکی خرم آباد گفت: تا کنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان لرستان گزارش نشده است.

تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، علی دلیران ظهر  امروز یکشنبه بیست و یکم تیر ماه، در جلسه شورای بهداشت خرم آباد با اعلام این خبر اظهار کرد: طی سال های ۹۲، ۹۳ و ۹۴ هیچ گونه موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان لرستان مشاهده نشده است.

وی افزود: طی سال جاری تعداد ۹ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده اند که از این تعداد یک نفر فوت کرده اما خوشبختانه در استان لرستان خوشبختانه هنوز موردی از این بیماری نداشته ایم.

رییس اداره دامپزشکی خرم آباد با تاکید بر ضرورت ایجاد پیش سرد گوشت در استان لرستان ، تصریح کرد: در این راستا باید واحدهای کشتارگاهی استان مجهز به سیستم پیش سرد برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان شوند.

دلیران یادآور شد: تنها راه حل جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان، راه اندازی سیستم و واحدهای پیش سرد است ، محصولات گوشتی که قرار است دست مردم برسد باید ۲۴ ساعت در پیش سرد و در دمای  صفر تا ۴ درجه زیر سانتی گراد نگهداری شود.

وی با تاکید بر اینکه یخچال های قصابی ها ممکن است این میزان دما را نداشته باشند عنوان کرد: ویروس تب کریمه کنگو به دمای سرد بسیار حساس بوده و از بین می رود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.