محسن رحیمی:  قدس ویژه خراسان - حوالی ساعت یازده شب بود که از دفتر روزنامه با من تماس گرفتند و پیگیری خبر وقوع حادثه عجیبی  در یکی از مجموعه های آبی در مشهد را از من خواستند.

شبی تلخ و غم انگیز برای میهمانان موجهای خروشان

 به سرعت  یک تاکسی کرایه کردم و به سمت جاده  طرقبه ،شاندیز به راه افتادم.هنوزچند کیلومتری از ورودم به جاده مشهد - شاندیز نگذشته بود که با نمایان شدن چراغهای گردان خودروهای متعدد آتش نشانی و اورژانس و پلیس دلشوره عجیبی به دلم افتاد که نکند خدای ناکرده برای کسی اتفاقی افتاده باشد.

ساعت یازده و 10 دقیقه رسیدم  مقابل مجموعه آبی تازه افتتاح شده موجهای خروشان مشهد و ازدحام جمعیت مردم و نیروهای امدادی و نیروهای پلیس که از ورود مردم به داخل مجموعه آبی جلوگیری می کردند.

همهمه و سروصدای زیادی فضا را پر کرده بود . برخی فحاشی می کردند و کودکان گریه و زاری. از حاضران در محل که پرس و جو کردم حکایت وحشتناکی را برایم شرح دادند.

قطع برق در مجموعه آبی موجهای خروشان صدها میهمان را دچار ترس و وحشت کرد. خبر خیلی  کوتاه بود اما با هر فردی که هم کلام می شدم روایتی وحشتناک را شرح می داد. خانم جوانی که مدام فریاد می زد که یک چراغ قوه وجود نداشت و من در تاریکی دنبال فرزندانم می گشتم . به زحمت توانستم او را آرام کنم .

وی ماجرا را اینگونه توضیح داد: حوالی ساعت 10 شب بود که برای استفاده از مجموعه آبی به همراه خانواده و فرزندم به این مکان آمده بودم . چند دقیقه ای از حضور ما در این مکان نگذشته بود که به یکباره  همه جا در تاریکی مطلق فرو رفت و برق مجموعه به صورت کامل قطع شده . هیچ جا را نمی دیدم . فقط فریاد و جیغ و گریه زنان و کودکان را که فضای مجموعه آبی را پر کرده بود می شنیدم. خیلی ترسیدم مدام فرزندم را که در حوض کودکان در حال بازی بود صدا می کردم و نمی توانستم چیزی را ببینم و راه بروم . نه چراغ قوه ای بود و نه برق اضطراری . خیلی وحشتناک بود!

 او می گفت:  فکر می کنم بعد از نیم ساعت برق ها بالاخره وصل شد . همه ترسیده بودند و گریه می کردند.

 در میانه صحبت با این خانم. آقایی را دیدم که  مدام فریاد می زد که چه کسی به این مجموعه آبی مجوز داده اینجا که اصلا ایمنی ندارد !

یکی از حاضرین در این مجموعه آبی که به همراه همسر ، دختر و پسرش در این مجموعه حضور داشته با بیان اینکه بعضیها بعلت تداوم خاموشی می ترسیدند و مدام جیغ می کشیدند و همهمه آنان باعث ترس وگریه بچه ها شده بود و این وضع در قسمت خانم ها بدترنیز بوده است .

او مــدعی بود چند نفر نیز دچار حادثه شده اند .

این شاهد عینی با بیان اینکه  من بهمراه خانواده ام 100هزارتومان شارژ پذیرایی گرفته بودیم که تفریح مان هیچ به هیچ شد و باید پرسید که پاسخ این استرس،گریه و اضطراب را چه کسی باید بدهد.

هر چه که جلو تر می روم حجم نیروهای امدادی نظیر اورژانس ، آتش نشانی و پلیس بیشتر می شود . همهمه و شلوغی عجیبی در اینجا حکمفرماست .

 از یکی از آتش نشانان حاضـــر در محل می پرسم چه اتفاقی افتاده که او خیلی کوتاه می گوید برق های مجموعه آبی قطع شده است و ما هم اکنون موتور برق سیار آورده ایم تا به افرادی که داخل مجموعه آبی گرفتار شده اند امداد رسانی کنیم.

 البته برایم جالب بود چون تعدادی خانم را دیدم که با کاور آتش نشانان  داوطلب در قسمت بانوان در حال امداد رسانی بودند کمی آنطرف تر یک اتوبوس آمبولانس اورژانس را می بینم که چند نفر داخل آن هستند. خودم را به تکنسین اورژانس معرفی می کنم و می پرسم مجروح هم دارید که در پاسخم می گوید خوشبختانه مجروحان کم هستند و  بیشتر شوک زده شده اند که درمان در محل برای آنان در حال انجام است .

امکان ورود به داخل مجموعه برایم میسر نیست و پرسنل مجموعه آبی و نیروهای انتظامی حاضر در محل از ورود افراد جلوگیری می کنند. تا چشم کار می کند زنان، مردان و کودکانی را می بینم که با چشمانی قرمز و بهت زده از اتفاقاتی که برایشان در داخل مجموعه آبی موجهای خروشان پس از قطع برق افتاده تعریف می کنند.

 سابقه نقص فنی و آتش‌سوزی

به گزارش خبرنگار ما ، بروز حادثه در این مجموعه تفریحی که طبق اعلام برخی رسانه‌ها با زیربنای ۶۰ هزار متر مربع و ظرفیت ۱۵ هزار نفر، عنوان  بزرگترین مجموعه آبی سرپوشیده جهان را یدک می‌کشد  تازگی ندارد، زیرا طی سال گذشته و سال جاری و پیش از افتتاح این مجموعه آبی نیز بارها آتش‌سوزی هایی به سبب نقص فنی در مجموعه موج‌های خروشان اتفاق افتاده بود و همین امر نگاه‌ها را از مدت‌ها قبل به حاشیه‌های این مجموعه معطوف کرد به نحوی که انسان را یاد آن ضرب المثل معروف می اندازد که تا سه نشه بازی نشه !

 لزوم ورود مسؤولان و نهاد های نظارتی به این حادثه

با توجه به سابقه بروز حادثه و آتش سوزیهای متعدد در این مجموعه بزرگ تفریحی -ورزشی و اهمیت صیانت از امنیت زائران و مجاوران رضوی در مراکز تفریحی و گردشگرپذیر مشهد، به نظر می‌رسد مسؤولان ذیربط و دستگاه‌های نظارتی باید هر چه سریع‌تر ضمن ورود به ماجرا و پیگیری دقیق، جزئیات را به اطلاع مردم برسانند و متعاقب آن تدابیری اتخاذ کنند تا از تکرار چنین حوادث نگران‌کننده و وحشت‌آوری جلوگیری شود.

 آنچه به عنوان حادثه در مجموعه موج های خروشان اتفاق افتاده قطع داخلی جریان برق بوده است

درهمین ارتباط مطلع شدیم با توجه به اهمیت این حادثه صبح دیروز با حضور فرماندارشهرستان بینالود جلسه ای با مسؤولان مجموعه آبی موجهای  خروشان درخصوص حادثه پیش آمده در فرمانداری این شهرستان برگزار شده است.

 این گزارش می افزاید، سید حسن حسینی فرماندار شهرستان ضمن اشاره به وظایف  فرمانداری گفته: فرمانداری و مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان موظف به نظارت بر دستگاه های خدمات رسانی و رفاهی مردم این منطقه بوده که قصوری در این امر قابل قبول نمی باشد.

فرماندار شهرستان بینالود ضمن اشاره به حادثه پیش آمده در این  مجموعه آبی افزوده است: حادثه پیش آمده مربوط به قطعی برق داخلی مجموعه  به مدت 10دقیقه بوده که با توجه به سیستم های موجود در مجموعه  موجهای خروشان و ایراد جزئی در آن  بلافاصله دستگاه های امدادی و خدمات رسانی شهرستان در محل حضور پیدا کرده و نسبت به رفع آن اقدام کرده اند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانیال IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    18 1
    واقعا واسه این مجتمع شرم آوره. به جای تفریح عذاب کشیدیم. دیروز واسه بستن دهن مردم شماره کارت گرفتن پول واریز کنن. ولی متاسفانه گویا فقط درگرفتن پوله ک جدیت دارن. در پس دادن پول جبران اشتباهات هیچگونه جدیت و نظارتی نیست
  • علی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    11 1
    دستگاهها و سازمانهایی که مجوزهای مربوطه را دادند باید جوابگو باشند. واقعاٌ باعث تاًسف و سوال است که مجموعه به این بزرگی پیش بینی چنین شرایطی را نکرده بوده و برق اظطراری و لامپهای ارزان قیمت ال ای دی شارژی در محل نصب کرده باشن که اگر برق هم برود باز تا ساعتها میتوانند نور داشته باشند.کار با عجله از این بهتر نمی شود.خدا بخیر کند آخر و عاقبت این مجموعه را.خدا را شکر این دفعه به خیر گذشت ؛ درس بگیرند.
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    9 3
    واقعاً انسان از شنیدن این ماجرا متحیر می شود که چقدر ناهماهنگی وجود دارد وهیچ نهادی پاسخگونمی باشد همیشه ما باید شاید این گونه مسائل باشیم واقعاً
  • ساسان IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    4 1
    جناب آقای فرماندار به اصطلاح محترم بینالود. لطفا به جای گفتن نظر بدون اطلاع و آگاهی به تهیه ساعت بپردازید چون زمان سپری شده ما در فضای تاریک مجموعه چیزی بالغ بر یک ساعت بود
  • عابدی IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    4 2
    واقعاسؤولان خجالت نمیکشند حدود یک ساعت استرس وقطع برق را ده دقیقه گزارش میکنند؟
  • امیر IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    3 2
    با سلام از این اتفاقات حتی در کشور های پیشرفته پیش می اید مهم این است که چگونه مدیریت شود