قدس آنلاین:مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی از وصول بیش از ۴۷ میلیارد تومان مالیات از مودیان طی سه ماهه اول امسال خبر داد.

وصول بیش از ۴۷ میلیارد تومان مالیات از مودیان در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، جواد انوری، در جمع خبرنگاران استان، میزان مالیات وصول شده از مودیان طی سه ماهه اول امسال را 47 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان 35 میلیارد تومان مالیات های مستقیم و 12 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و کالا و خدمات است.

وی اظهارداشت: از مجموع مالیات دریافتی 5 درصد سهم اصناف و حدود 22 درصد سهم حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی و مابقی مربوط به سایر بخش ها است.

انوری افزود: این در حالی است که طی سال گذشته مجموع مالیات وصول شده مبلغ 184 میلیارد تومان بوده که شامل 134 میلیارد تومان مالیات مستقیم و 50 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده و کالا و خدمات بوده است.

وی سهمیه تعیین شده برای استان در وصول مالیات طی سال جاری را مبلغ 200 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع اعلام اظهار نامه مالیاتی تا کنون حدود سه هزار اظهار نامه دریافت شده است.

وی از مودیان استان خواست با توجه به ترافیک بالای تحویل اظهار نامه طی روزهای پایانی باقی مانده، حتما در اسرع وقت نسبت به تحویل آن اقدام کنند و از تسهیلات مندرج در قانون بهره مند شوند.

انوری یاداور شد: تحویل اظهار نامه هر روزه تا ساعت 6 بعد از ظهر و از 29 تا 31 تیر ماه تا ساعت 21 انجام می شود.

وی تصریح کرد: مودیانی که در اجرای توافق صورت گرفته نسبت به ثبت الکترونیکی اظهارنامه خود اقدام کنند می توانند مالیات خود را تا 40 درصد به صورت نقد و مابقی را به صورت 6 قسط مساوی تا پایان دی ماه پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی با اشاره به بالا بودن فرهنگ مالیاتی مردم در استان، بر افزایش آموزش ها به منظور ارتقاء سطح آگاهی مردم تاکید کرد.

وی میزان مالیات بر ارزش افزوده را 9 درصد اعلام کد که شامل 5 درصد مالیات، یک درصد مالیات سلامت و سه درصد عوارض پرداختی به شهرداری ها و دهیاری ها است.

وی بیان داشت: از زمان اجرای قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده از اول مهر ماه 87 تا کنون مبلغ 125 میلیارد تومان سهم عوارض به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.