گروه میهن – مصدق : مدیرعامل شرکت مدیریت تولید ، انتقال و توزیع برق ایران از رکورد شکنی تاریخی مصرف برق در کشور خبر داد و گفت : با عبور پیک مصرف برق از مرز ۵۰ هزار مگاوات در هفته های گذشته در شرایط ویژه ای قرار گرفته ایم لذا تنها راه گذر از تابستان بدون خاموشی، مدیریت مصرف توسط مشترکان است.

 مصرف برق رکورد  زد/ تنها راه گذر از تابستان بدون خاموشی، مدیریت مصرف توسط مشترکان است

به گزارش قدس آنلاین ، آرش کردی در نشست  رسانه ای  با بیان این مطلب گفت : با اجرای طرح های تشویقی و تولیدی،  تمهیدات لازم برای عبور از وضعیت یاد شده اندیشده شده است و اگر مشترکین 10 تا 20 درصد در مصرف  برق صرفه جویی کنند  مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به این که در حال حاضر روزانه  یک میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور مصرف می شود از مردم خواست تا برای بهره مندی همگان از برق، مدیریت مصرف را به ویژه در ساعت های اوج بار (ساعات 12تا 16 و 19 تا 23) در دستور کار خود قرار دهند و با صرفه جویی در مصرف، صنعت برق را برای ارایه خدمت بهتر و تامین برق پایدار یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت توانیر سپس به  مدیریت مصرف در بخش  صنایع پرداخت و گفت : طرح ذخیره عملیاتی که از سال 93 کلید خورد برای امسال به شکل مدون‌تری در حال اجرا است و در صورت اعلام آمادگی صنایع برای شرکت در این طرح از مشوق‌های مالی قابل توجهی استفاده می‌کنند.

 * واقعی شدن قیمت برق گره‌گشای مدیریت مصرف خواهد بود

کردی  همچنین   افزایش  و واقعی شدن قیمت انرژی را گره گشای مدیریت مصرف  برق  دانست و گفت : در سال 1389 پس از طرح هدفمندی یارانه‌ها شاهد تاثیر افزایش قیمت برق در کاهش مصرف مشترکین بودیم لذا اگر با ایجاد یک نرخ مناسب به سمت مدیریت مصرف حرکت کنیم قطعا نتیجه خوبی خواهیم گرفت .

وی  همچنین به اقداماتی که برای  رفع محدودیت‌های نیروگاه‌ها برای تولید انرژی به میزان ظرفیت‌ اسمی صورت گرفته است ، اشاره کرد و گفت :  به عنوان مثال ظرفیت نیروگاه شهید مفتح همدان 1000 مگاوات است اما به دلیل محدودیت آبی تاکنون تنها از 300 مگاوات آن استفاده می‌شد که با بازچرخانی  و استفاده از پساب شهر توانستیم  ظرفیت آنرا افزایش دهیم.

*کاهش ضریب خروج اضطراری نیروگاه ها به زیر 3 درصد 

کردی در ادامه  از  رسیدن  ضریب خروج اضطراری نیروگاهها به زیر سه درصد خبر داد و گفت :  گاهی به خاطر برخی مسائل ظرفیت تولید واحدها  از مدار خارج می‌شود لذا هرچه خروج اضطراری  نیروگاه ها کاهش یابد، به نفع صنعت برق کشور است و نوید یک اتفاق خوب را می دهد .

*کاهش5/2 درصدی تلفات برق

مدیر عامل شرکت توانیر   در پاسخ به خبرنگاری از کاهش 5/2 درصدی تلفات برق در کشور خبر داد و گفت : سال گذشته میزان تلفات صنعت برق 15.5 درصد بوده  که با اقدامات انجام شده  این رقم  در حال حاضر به  13 درصد رسیده است .

وی با اشاره به این که کاهش تلفات  در شبکه برق  موجب آزاد‌سازی ظرفیت، عدم سرمایه‌گذاری جدید و بهبود وضعیت محیط زیست می‌شود، گفت : با توجه به پیش بینی  ها  نرخ تلفات برق در کشور تا پایان امسال تک رقمی خواهد شد .

 کردی در همین زمینه اضافه کرد : البته هدف وزارت نیرو رسیدن تلفات برق به زیر 8 درصد  در سال 1400 است  که اگر این اتفاق بیفتد افتخار بزرگی برای کشور خواهد بود .

 

*300  میلیارد تومان برای ورود پنج هزار مگاوات انرژی پاک به مدار

وی در ادامه درپاسخ به خبرنگار دیگری تولید و استفاده از ا نرژی های تجدیدپذیر را یک استراتژی برای ایران و دیگر کشورهای دنیا خواند و گفت : با توجه به این که در آینده انرژی های فسیلی  تمام خواهند شد لذا افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر در دستور کار ما قرار دارد .

به گفته وی بر اساس برنامه ای که   وزارت نیرو دارد در افق   1400 پنج درصد از انرژی های  کشور را   انرژی پاک تشکیل خواهد داد . .

* یک سوم درآمد برق معوقه است

کردی در خاتمه  به بحث بدهی مشترکین برق به  شرکت  توانیر پرداخت و گفت : در مجموع چهار هزار ميليارد تومان از مشترکان برق طلب داريم که پيش بيني مي شود  این رقم تا پايان سال به چهارهزارو پانصد ميليارد تومان برسد که با توحه به نسبت فروش  می توان گفت  سهم بدهي ادارات دولتی و نهاد ها   قابل توجه و  بيشتر از ساير مشترکین  است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.