قدس آنلاین – سبزوار : معاون فنی و عمرانی فرماندار ی شهرستان سبزوار گفت: با حفر دو حلقه چاه عمیق و جدا سازی آبیاری فضای سبز مشکل آب شرب این شهر در حال رفع شدن است.

با حفر چهار حلقه چاه عمیق ، مشکل کمبود آب شرب سبزوار رفع خواهد شد

مهندس محمد کلاته در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار  افزود: در پی بروز مشکل کم آبی روزهای اخیر در سبزوار، فرماندار ویژه این شهرستان و نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از کارشناسان مربوطه از تاسیسات و شبکه آبرسانی این شهر بازدید و برای رفع مشکلات آن پیگیری های ویژه انجام دادند.

وی از جدا سازی آب شرب و آب مصرفی در فضاهای سبز و بوستان های این شهر خبر داد و اظهار داشت : از این پس بوستان ها و فضاهای سبز این شهر از آب خام و غیر شرب آبیاری می شوند.

وی با بیان اینکه در این راستا مجوز حفر دو حلقه چاه آب شرب گرفته شده و هم اکنون در حال حفاری است و دو حلقه دیگر از چاههای آب شرب این شهر نیز جابجا می شود یاد آور شد : با حفر این چهار حلقه چاه عمیق مشکلات کمبود آب شرب این شهر رفع خواهد شد.

وی با تاکید بر صرفه جویی آب توسط شهروندان ،خاطر نشان کرد :  هم اکنون وضعیت مخازن آب شرب این شهر رضایت بخش است اما شبکه آبرسانی در برخی مناطق شهر نیاز به تعویض و اصلاح دارد.

کلاته طول خطوط اصلی و فرعی شبکه آبرسانی سبزوار را حدود 540 کیلومتر ذکر کرد و اداغمه داد : حدود 35 درصد این شبکه نیازمند تعویض و بازسازی است.

وی با درخواست از مسئولان شهرستان به جهت تخصیص اعتبار ویژه برای شبکه آبرسانی سبزوار ، گفت : به خاطر ترکیدگی یکی از خطوط اصلی انتقال آب و گرمای زیاد هوا طی روزهای اخیر و مصرف بیش از حد آب شرب نقاطی از شهر سبزوار نظیر شهرک اندیشه، قلعه

نو دهراز، خیابان راهنمایی و نهضت و برخی دیگر از نقاط این شهر با کم آبی و قطع آب مواجه شدند .

آب شرب سبزوار با 87 هزار مشترک  از 40 حلقه چاه عمیق با دبی حدود 930 لیتر در ثانیه تامین می شود. /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.