قدس آنلاین - مشاور شهردار و رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد گفت: انتقال مغاهیم قرآنی به جوانان هنرمندانه و دوستانه باشد بهتر جذب مباحث دینی می‌شوند.

مغاهیم قرآنی به جوانان هنرمندانه و دوستانه منتقل گردد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، هادی قاسم‌پور در دومین نشست از سلسله نشست‌های سازمان‌ها، ادارات و تشکل‌های فعال و مرتبط با جوانان با موضوع نقش مدیریت شهری در ترویج فرهنگ روزه‌داری به ویژه میان جوانان، اظهار کرد: جهت حل مسایل و رفع مشکلات جوانان مشهدی باید از شعارزدگی دوری نماییم.

وی گروه مشاوران جوان را عالی‌ترین مرکز توانمندسازی خلاقیت و مشارکت علمی جوانان در مدیریت شهری دانست و افزود: ارتقای علمی جوانان در مدیریت شهری ماموریت اساسی گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد می‌باشد.

مشاور شهردار در امور جوانان به پیشنهاد تشکیل کمیسیون مشترک با حضور علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان در این جلسه اشاره و تصریح کرد: با تشکیل این کمیسیون مباحث مورد نظر به صورت تخصصی بررسی، آماده‎‌سازی و مدون شود تا امکان تصمیم‌گیری مهیا گردد.

قاسم‌پور در ادامه تاکید کرد: فطرت جوان از آنجا که سالم و پاک، و به فطرت الهی نزدیک‌تر است باید با محور قرار دادن آن در کمیسیون پیشنهادی جهت نسبت جوان و روزه راهکارهای مناسبی ارایه و از طریق سازمان‌ها و ادارات مربوطه اجرایی کنیم.

وی افزایش سرمایه اجتماعی، افزایش سرمایه انسانی، افزایش بهره‌وری را از جمله اهداف کلان گروه مشاوران جوان برشمرد و بیان کرد: کسب تجربه و توانمندسازی جوانان، شبکه‌سازی جوانان، پل ارتباطی میان جوانان و مدیران نیز از جمله اهداف بلند مدت در این حوزه می‌باشد.

جعفر قدیری، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به فرازی از نیایش چهل و چهار صحیفه سجادیه از روزه به عنوان یک ابزار در تحکیم شخصیت جوان یاد کرد و افزود: روزه یک عبادت والا در خودسازی و مدیریت خویشتن است که باید جوانان به آن توجه کنند.

وی افزود: خودسازی در فرهنگ اهل بیت (ع) شامل کنترل تمام رفتارها و گفتارهای انسان در چارچوب دستورات شرح مقدس اسلام و سنت رسول‌الله (ص) است که رمضان بهترین زمان برای خودسازی و و مدیریت بر خویشتن می‌باشد.

قدیری خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا دل جوانان را به نور قرآن روشن کنیم و ایشان را در پرتو تابش انوار آیات الهی قرار دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.