قدس آنلاین یزد - مدير كل توزيع برق استان يزد پیک بار مصرف برق استان را یکهزار و ۱۵۰ مگاوات اعلام کرد وگفت : این رقم در سال گذشته یکهزار و ۱۳۸ مگاوات بود

۵۰ درصد برق یزد را دو درصد از مشتركان مصرف می کنند

به گزارش قدس آنلاین از يزد، "محمدرضا صحتي" به مناسبت هفته مديريت مصرف برق در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت : علي رغم شرايط اقليمي گرم و خشک، با توجه به  محدودیت منابع تولید و محدودیت ظرفیت خطوط انتقال و توزیع و افزایش تلفات برق در ماه‌های گرم سال، مدیریت مصرف لازمه تامين برق پايدار و مستمر است.

وی با اشاره به مدیریت مصرف ازنظر مقام معظم رهبري افزود: ایشان مسئله مديريت مصرف را يكي از اركان اقتصاد مقاومتي و آن را مصرف متعادل و پرهيز از اسراف و تبزیر می دانند

صحتي پیک بار مصرف برق مشترکین شرکت توزیع برق استان را در سالجاری 731 مگاوات ذکر کرد و گفت : این رقم در سال گذشته 708.9 مگاوات بود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد ، نهادینه کردن مدیریت مصرف برق و گسترش فرهنگ صرفه جویی را در جامعه ضروی خواند و تصریح کرد : مشارکت مردم در استمرار و پایداری انرژی الکتریکی موثر است

 وی ادامه داد : استان يزد در حال حاضر با داشتن 9 هزار و 755 كيلومتر شبكه فشار متوسط، هفت هزار و 446 كيلومتر شبكه فشار ضعيف و 13 هزار و 527 پست هوايي و زميني برق، داراي 586 هزار و 311 مشترك برق است.

این مسئول  با اشاره به افزايش 26 هزار و 82 موردي مشتركان برق استان در سال گذشته، مقدار فروش انرژي استان در اين مدت را با 4.06 درصد افزايش معادل چهار ميليون و 97 هزار كيلووات ساعت اعلام كرد.

صحتی افزود : در حالي كه در كشور مصرف انرژي الكتريكي به طور متوسط 53 درصد در بخش ساختمان، 32 درصد در بخش صنعتي و 13 درصد در بخش كشاورزي و دو درصد مربوط به روشنايي معابر است، اين درصد را در يزد شامل 72 درصد صنعتي، 11 درصد خانگي و 11 درصد كشاورزي و شش درصد نيز در بخش عمومي و ساير مصارف ذكر كرد.

 وي با اشاره به 51 درصد فروش انرژي استان در سال گذشته به بخش صنعت، اظهار داشت : در واقع تنها دو درصد از مشتركين استان بيش از 50 درصد از انرژي استان را مصرف مي‌كنند در حالي كه 80 درصد مشتركان استان در بخش خانگي هستند كه پارسال 21 درصد انرژي را مصرف كرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان ساخت : سرانه مصرف برق در ايران سه برابر ميانگين جهاني است به نحوي كه متوسط مصرف جهاني برق در دنيا براي مشترکان خانگي، 900 کيلووات ساعت و در ايران دو هزار و 700 کيلووات در ساعت است هر چند كه متوسط استان 1850 کیلو وات ساعت و در مقايسه با مصرف كشوري پايين است.

وي افزود: مصرف سرانه انرژي در ايران به ازاي هر نفر بيش از پنج برابر مصرف سرانه اندونزي با 225 ميليون نفر جمعيت، دو برابر چين با يک ميليارد و 300 ميليون نفر جمعيت و چهار برابر هند با يک ميليارد و 122 ميليون نفر جمعيت است

صحتي با تاكيد بر اين كه ادامه اين روند مصرف انرژي مي‌تواند كشورمان را در آينده نه چندان دور با بحران تبديل به يك واردكننده انرژي تبديل كند، هدف از برگزاري هفته مدیریت مصرف برق را نهادينه كردن مفهوم مدیریت مصرف در جامعه خواند.

وي با بیان اینکه کولرهای گازی شش تا هفت برابر کولر آبی برق مصرف می کنند افزود: هر چند شرايط اقليمي گرم و خشک كشور و استان، استفاده از سیستم‌های برودتی در تابستان را ناگزیر كرده است ولي بکارگیری سیستم‌های سرمایش غیر متعارف، افزایش مصرف برق و هزینه‌های مضاعف آن را به دنبال خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد ادامه داد : با توجه به  محدودیت منابع تولید و  محدودیت ظرفیت خطوط انتقال و توزیع و افزایش تلفات برق در ماه‌های گرم سال، مدیریت مصرف برق بیش از پیش ضروری است و لازمه تامين برق پايدار و مستمر  است.

صحتی از مشترکان خواست که در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی پر مصرف استفاده نکنند ، هم اکنون اوج مصرف برق در روز بین ساعت های 12 تا 16 و شب از 20 تا 24 است.

وی احداث 678 دستگاه پست با قدرت 82 مگاولت آمپر، تجلیل از صنایع همکار در طرح کاهش پیک بار در تابستان سال گذشته، برگزاری سمینار آموزشی، توزیع پنج هزار لامپ led یک وات ویژه تزیین اعیاد در بین مساجد و برگزاری همایش تجلیل از بانوان برگزیده در مدیریت مصرف از جمله اقدامات این شرکت در سال گذشته بیان کرد.

صحتی سمینار مدیریت مصرف ویژه ائمه جماعات استان و بسج ادارات، مسابقه بهترین اثر هنری ، برپایی مسابقه نقاشی، انشا نویسی و کاردستی را از جمله برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف برق استان اعلام کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.