قدس آنلاین – رها واعظی: تاکسی های خودراننده، به تازگی در برخی نقاط جهان به راه افتاده اند و حمل و نقل مردم را برعهده گرفته اند.

تاکسی های خودراننده، گزینه هایی امن برای خیابان ها

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، تجزیه و تحلیل های آماری دانشگاه ملی لارنس برکلی ایالات متحده ی امریکا نشان می دهد که تاکسی های خودراننده ی الکتریکی بین 63 تا 82 درصد کم تر از وسایل نقلیه ی هیبریدی شخصی و 90 درصد کم تر از وسایل نقلیه ی بنزینی، باعث آلودگی هوا می شوند.

پس از بررسی های انجام شده و در نظر گرفتن متغیرهای مختلف، مشخص شد که استفاده از وسایل نقلیه ی هوشمند و خودراننده، باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در زمان می شود.

از آنجایی که تاکسی های هوشمند و خودراننده، به طور اتوماتیک نزدیک ترین، بهترین و کم ترافیک ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب می کنند و از نظر اندازه از سایر وسایل نقلیه کوچک تر هستند، بنابراین کارآیی سودمندتری برای استفاده در سفرهای شهری دارند.

این تاکسی ها به دلیلی آنکه دارای راننده نمی باشند، به اندازه ی یک یا دو مسافر جای بیش تری دارند و شتاب ترمز آن ها نرم تر است.

این خودروهای هوشمند کربن کم تری در هوا منتشر می کنند و از آنجا که انرژی های تجدیدناپذیر تا سال 2030 بسیار کاهش خواهد یافت، برای دسترسی و استفاده مناسب تر خواهند بود.

سفر با تاکسی های هوشمند خودراننده، ارزان تر و سبزتر می باشد و باعث کاهش سالانه بین 2.1 تا 2.4 میلیون تن انتشار گازهای گلخانه یی می شود.

در حال حاضر، از تاکسی های هوشمند خودراننده در آمریکا استفاده می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.