قدس ‌آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی بانک مرکزی برای ابلاغ اعطای تسهیلات ۳ هزار میلیارد تومانی به واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: سفر اخیر رییس جمهور به استان برکات زیادی داشت که این تسهیلات یکی از آنهاست.

جذب تسهیلات مصوب سفر استانی موجب تحول عظیم در اقتصاد استان خواهد شد
به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اسماعیل جبارزاده در جلسه‌ای که به منظور بررسی نحوه توزیع تسهیلات مصوب سفر استانی هیات دولت به واحدهای تولیدی و صنعتی استان برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تمام تسهیلات مصوب که بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان است را جذب کنیم که اگر چنین شود تحول عظیمی در اقتصاد استان رخ خواهد داد.


وی افزود: بانک مرکزی اعلام کرده است که در صورت ارایه لیست بنگاه‌های تولیدی نیازمند تسهیلات استان، آماده اعطای این تسهیلات و ابلاغ آن به بانک‌های عامل است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشکل سرمایه در گردش و نقدینگی واحدهای تولیدی استان، بر ضرورت حل آن تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم مرکزیت بانک‌های مختلف این تسهیلات را پیگیری کرده و هر بانک با مشتریانش وارد مذاکره شده و سرمایه در گردش واحدها را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: عدم وجود نقدینگی و نبود سرمایه در گردش کافی، یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان است که شخص رییس جمهور نیز در سفر اخیر خود به آذربایجان شرقی بر این موضوع تاکید داشتند.

جبارزاده اضافه کرد: در جلسه‌ای که پیش از سفر رییس جمهور داشتیم مدیران عامل بانک‌های مختلف آمادگی خود را برای ارایه خدمت به آذربایجان شرقی اعلام کردند که تاسیس بیمارستان 526 تختخوابی توسط بانک رفاه و پروژه برقی کردن و دو خطه کردن قطار سریع‌السیر تبریز به تهران توسط بانک صنعت و معدن از جمله آنها بود.

وی افزود: در جلساتی که با مسوولان بانک‌ها به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کردیم نوعا اظهار می‌شد به دلیل محدودیت‌های سازمان مرکزی، بانک‌های استان نسبت به اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با ابراز مخالفت با تسهیلات تکلیفی به بانک‌ها، گفت: باید شرایطی ایجاد شود که محدودیت‌های موجود در بانک‌ها برداشته شده و با رفع مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، هر بانک بتواند با مشتریان خود مذاکره و تسهیلاتی را به آنها تخصیص دهد.

جبارزاده در ادامه با بیان این که متاسفانه در سال 93 تسهیلاتی در این خصوص تخصیص نیافت، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با عنایت به سفر ریاست جمهوری و هیات همراه دولت تدبیر و امید، این فرصت در استان ایجاد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با تاکید بر تهیه لیست واحدهای تولیدی استان و بنگاه‌های زودبازده و بررسی مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش آنها، اعلام کرد: تسهیلات جدید به خاطر سفر اخیر ریاست جمهوری به استان بوده و عملیاتی نمودن این مصوبه به همت مدیران عامل و مسوولان استان بستگی دارد.

جبارزاده افزود: نیاز است هر چه سریع‌تر با مشخص کردن نام و مشخصات واحدهای تولیدی، بانک‌های عامل و ارقام تسهیلات، لیست واحدهای تولیدی خود را تنظیم نموده و به بانک مرکزی ارسال کنیم.

در این جلسه که با حضور مدیران بانک‌های عامل استان برگزار شد در خصوص نحوه توزیع تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی و صنعتی استان بحث و تبادل نظر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.