امام جمعه مشهد با بیان اینکه برخی‌ها خواب باز شدن سفارت آمریکا را می‌بینند، گفت: این افراد به بیانیه آمریکایی‌ها گوش ندادند.

برخی‌ها خواب باز شدن سفارت آمریکا را می‌بینند / غربی‌ها می‌خواهند دروازه کشور برای دزدی‌شان باز شود


به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،‌ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: امروز روز مغفرت و آمرزش است و امروز روزی است که مورد آمرزش ذات مقدس حق قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: امروز روز عید و نجات از سرگردانی است و امروز را عید گرفتیم، چرا که در جاده‌ای قرار گرفتیم که انتهایش به سعادت الهی متصل می‌شود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه سعی کنیم معامله با خداوند را بر هم نزنیم، افزود: در آیات نماز عید سعید فطر هزاران انسان دست‌ها را به سوی خداوند بلند می‌کنند

وی ادامه داد: روز عید فطر امسال در حالی برگزار شد که یک جریان در جامعه ما در آستانه تشکر قرار گرفت و آن هم نتیجه مذاکرات با 6 کشور قدرتمند دنیا بود.

امام جمعه مشهد با اشاره به چهار تصوری که نباید برای ما در این توافق صورت بگیرد، متذکر شد: در مورد نخست اینکه برداشت ما از این توافق یک برداشت 100 درصد پیروزی و به نتیجه رسیده نباید باشد و قبل از پیروزی صحیح نیست.

علم‌الهدی با بیان اینکه رئیس‌جمهور کشورمان نیز فرمودند که ما در این مذاکره از صلح امام حسن(ع) الهام گرفتیم، یادآور شد: باید دید در مقام بررسی نتیجه مذاکرات به کجا می‌رسیم.

وی اضافه کرد: اگر خطوط قرمز رهبری لحاظ شده و رعایت شده باشد نتیجه این توافق هم مثبت است و اگر بنا باشد که به صلح امام حسن(ع) دچار شویم برای شیعیان مشکل پیش می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه گمان نکنیم کار ما با آمریکا تمام شده است، افزود: آمریکا یک جانور درنده است که تازه کشاکش ما با آمریکا شروع شده است، همانگونه که نطق تلویزیونی رئیس‌جمهور ایران و آمریکا در تمام ابعاد باهم متناقض بود و دیدیم با اینکه توافق اعلام شد قیمت سکه و طلا بالا رفت و اثر منفی بر روی اقتصاد ما گذاشت و این به دلیل تناقض‌گویی آمریکایی‌ها بود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه پنتاگون و وزیر دفاع آمریکا بعد از توافق بیانیه دادند که ما آماده‌ایم اگر لازم باشد به ایران لشکرکشی و حمله نظامی کنیم،‌ گفت: تمام اقدامات و کارهای آمریکا ادعا است و تابع دلیل، منطق و استدلال نیست و با این ادعا که عراق سلاح کشتار جمعی دارد نیم میلیون عراقی را به خاک و خون کشیدند و ادعا کردند ایران سلاح اتمی می‌سازد.

وی افزود: در سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا گفته شد به کشورهای عربی اعلام می‌کنیم ما دو دشمن داریم؛ یکی داعش و یکی ایران در حالی که داعش را کشورهای عربی ساختند، بنابراین نباید تصور کنیم که کار ما با آمریکا تمام شده است.

علم‌الهدی با بیان اینکه برخی‌ها خواب بازشدن سفارت آمریکا را می‌بینند، گفت: این افراد به بیانیه آمریکایی‌ها گوش ندادند.

وی با اشاره به نکته سوم اظهار داشت: این نکته همان بزک‌کردن‌های آمریکاست، بنابراین یک عده درصدد هستند از یک جانور درنده نیش‌داری که از نیم قرن تاکنون جز ضرر زدن به ما فایده‌ای نداشته است از آن عنصر قدرت‌مدار جهانی بسازند که ما دست به دست دهیم تا راحت زندگی کنیم و این امر همان بزک‌کردن آمریکاست که باید آن کنار بگذاریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آمریکا اگر به ما از راه دست دادن دست پیدا کند، ببیشتر ما را می‌گزد، گفت: تصور چهارم این است که با رفع تحریم‌ها 108 میلیارد دلار پول ما به کشور باز می‌گردد، لذا خاطر ما جمع می‌شود، اما مردم، ملت و از همه مهم‌تر متولیان اقتصادی نباید چنین تصوری داشته باشند.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: آنها وعده هشت و 10 سال برای رفع تحریم‌ها دادند و اگر تصور کنیم با آمدن این پول وضع ما درست شود صحیح نیست، مگر آمریکا می‌گذارد؟ اگر می‌خواهند تحریم‌ها را رفع کنند برای خودشان است که چاره‌ای جز توافق نداشتند و مسئله تحریم‌ها در حال شکست بود و سرمایه‌گذاران آمریکا از نبود تبادل با ایران دچار ضرر شدند.

علم‌الهدی با بیان اینکه تحریم‌ ایران به ضرر هم‌پیمانان آمریکا بود، گفت: این بزرگترین خطر است که فکر کنیم تحریم‌ها تمام شده است، آنها دزد و جانور هستند و می‌خواهند دروازه کشور برای دزدیشان باز شود.

وی تبیین کرد: برای توسعه اقتصادی تنها یک راه داریم و آن همان راهی است که مقام معظم رهبری پیش روی ما گذاشتند به نام اقتصاد مقاومتی، قبل از انقلاب که دروازه کشور به روی کشورهای خارجی باز بود مگر چقدر توانستیم رشد اقتصادی داشته باشم.

امام جمعه مشهد در پایان چنین توضیح داد: بزرگترین امتیاز انقلاب، آزادی و استقلال این است که میدان فعالیت برای استعدادهای ارزشمند داخلی باز شد و در یک توسعه دانش‌بنیان عظیم قرار گرفتیم و این راه تنها طرح اقتصاد مقاومتی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    آقای علم الهدا رفیقت از این حرفها می زنه هاشمی رو می گم