۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 296505

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: خشکسالی‌های شدید باعث شده که گونه‌های حیات وحش به حوالی سکونت‌گاه‌های انسانی حرکت کرده و طاعون نشخوارکنندگان کوچک (بیماری ppr) که در دام‌های اهلی ایجاد شده، اثر بگیرند.

رد پای خشکسالی در بحران هفتاد قله

محمد درویش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با علل و راهکارهای حل مسئله شیوع بیماری ppr در منطقه هفتاد قله اراک، افزود: از سوی دیگر، به دلیل عدم مدیریت دام‌های منطقه و عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی دامداران محلی، ناقل این بیماری وارد محدوده حیات وحش شده است.

 

درویش با اشاره به راهکارهای رفع این معضل، تصریح کرد: دامپزشکی باید با جدیت بیشتری وارد عمل شده و آموزش‌های لازم را به دامداران محلی ارائه دهد، همچنین واکسیناسیون و آزمایش مرتب بهداشتی باید انجام بگیرد.

 

مدیرکل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست، ادامه داد: وزارت بهداشت نیز باید به وظایف خود به طور دقیق تر عمل کند تا بیماری ریشه کن شده و دیگر شاهد این قبیل مسائل نباشیم؛ چراکه پیش از این، همین اتفاق در پارک ملی استان فارس رخ داد و به فاصله دو ماه در استان مرکزی نیز تکرار شد.

 

وی افزود: این موضوع، مسئله کوچک و بی اهمیتی نیست، اما بسیاری از افراد ممکن است نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند، در حالیکه این مسئله با ارزش‌های فرهنگی ما نیز گره خورده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.